معاون قضایی دادگستری خوزستان گفت: امتیازات قضایی- حقوق شهروندی باید به زندانیانی تعلق ‌گیرد که همراهی موثری را با دستگاه زندانبانی در راستای ارتقای سلامت داخلی، رفتاری و محیطی زندان دارند.
کد خبر: ۷۷۲۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲ 19 August 2019

 نشست اعضای کمیسیون جرائم خاص دادگستری کل استان خوزستان با حضور مسؤولان دستگاه های امنیتی، قضایی برگزار شد.

علی افتخاری معاون قضایی دادگستری خوزستان در این نشست اظهار کرد: امتیازات قضایی- حقوق شهروندی باید به زندانیانی تعلق ‌گیرد که همراهی موثری را با دستگاه زندانبانی در راستای ارتقای سلامت داخلی، رفتاری و محیطی زندان دارند؛ تشکیل بانک اطلاعاتی زندانیان جرایم خاص و خشن از ضرورت های استقرار و توسعه امنیت پایدار است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان خوزستان افزود: اعطای امتیازات به زندانیان می باید منطبق با در نظر گرفتن جوانب تامین امنیت و ارتقاء آن برای آحاد جامعه باشد.

این مقام قضایی با تاکید بر اینکه رسالت اصلی سازمان زندان ها نگهداری مجرمان و پرداخت به امور اصلاح و تربیت آنان است، افزود: امتیازات قضایی- حقوق شهروندی باید به زندانیانی تعلق ‌گیرد که همراهی موثری را با دستگاه زندانبانی در راستای ارتقای سلامت داخلی، رفتاری و محیطی زندان دارند.

دبیر کمیسیون جرایم خاص دادگستری استان خوزستان خاطرنشان کرد: مدیریت امور در این بخش لازم است با رویکرد جلب مشارکت خود زندانیان در اطلاع رسانی آلودگی ها و آسیب ها باشد.

بر این اساس به منظور پاکسازی فضای درونی زندان و گزارش آسیب ها و آلودگی ها از جمله ضرورت است که باید مورد توجه مدیریت زندان قرار گرفته و آنها نیز روند اعطای امتیازات را به سمت زندانیانی هدایت کنند که علاوه بر ندامت از عنصر جرم و تاثیر پذیری مناسب از اقدامات اصلاحی و تربیتی، همراهی شایسته را با مجموعه زندان در زمینه ارتقای سلامت و مبارزه با مفاسد و آسیب و آلودگی ها داشته باشند.

در ادامه این نشست کارشناسان حاضر به ارائه نظرات خود پرداختند که در نهایت راهکارهایی به منظور مدیریت امور منابع، اخبار و اطلاعات و تدابیر لازم در راستای ارتقاء سلامت محیطی و رفتاری و پیشگیری از آسیب‌ها در زندان و همچنین تهیه بانک مجرمان جرایم و خشن به تصویب و تایید رسید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار