کد خبر: ۷۷۳۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶ 19 August 2019
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد از ایجاد اشتغال برای 200 بهبودیافته مواد مخدر از سال 96 تاکنون خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید ناصر رضایی در نشست پیش از ظهر امروز مشارکت‌ سمن‌ها در حوزه مبارزه با مواد مخدر گفت: در مجموع 96 تشکل و سمن در حوزه ترک اعتیاد، صیانت و اشتغال و بهبود یافتگان مواد مخدر فعالیت می‌کنند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد افزود: سال گذشته 44 نشست مشارکت‌های حوزه مواد مخدر برگزار و از مجموع 46 مصوبه 44 مصوبه اجرا شد، سال جاری هم شاهد افزایش 50 درصدی برگزاری نشست‌های این حوزه هستیم.
وی به اشتغال ایجاد شده برای بهبود یافتگان مواد مخدر اشاره کرد و گفت: از سال 96 تاکنون برای 200 بهبود یافته مواد مخدر شغل ایجاد شده که اشتغال 88 نفر توسط این شورا و بقیه با مشارکت بهزیستی، کمیته امداد و اداره زندان‌ها انجام شده است.
این مسوول به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای توانمندسازی بهبودیافتگان مواد مخدر اشاره کرد و گفت: سال گذشته با مشارکت فنی و حرفه‌ای 549 نفر از بهبودیافتگان مواد مخدر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای فرا گرفتند.
رضایی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از راه‌های شیوع مواد مخدر را دسترسی آسان به مخدرها عنوان کرد و با بیان اینکه تریاک بیشترین مخدر مصرفی در بین معتادان است، گفت: طی دو سال اخیر شاهد رشد مصرف هروئین هستیم، ماری و شیشه دیگر مخدرهای مصرفی در بین معتادان استان است
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مصرف شیشه کمتر از دو درصد است، گفت: مصرف مخدر کراک در استان صفر است، البته مصرف روانگردان و ماری‌جوانا در بین جوانان و نوجوانان در حال افزایش است.
وی در پایان عنوان کرد: 70 مرکز در حوزه مواد مخدر در سطح استان فعالیت می‌کنند که 22 مرکز در حوزه ترک اعتیاد هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار