مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه شهید چمران اهواز از امضای تفاهم‌نامه همکاری میان این دانشگاه و شرکت فولاد خوزستان خبر داد.
کد خبر: ۷۷۳۴۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸ 21 August 2019

افشین قنبرزاده اظهار کرد: این تفاهم‌نامه یک تفاهم‌نامه باز است. زیرا این تفاهم‌نامه، به صورت کلی یک تفاهم‌نامه همکاری آموزشی پژوهشی است به همین دلیل در ذیل این تفاهم‌نامه باید همه قراردادها و همکاری‌ها تعریف شوند.

وی افزود: هدف ما از امضای این تفاهم‌نامه این است که با این کار یک ریل‌گذاری انجام دهیم و با فولاد یک ارتباط سیستمی برقرار کنیم. تا الان تنها پروپوزال ارائه می‌دادیم و پیگیری می‌کردیم. هدف ما از امضای این تفاهم‌نامه این است که کارها سریع‌تر پیش برود.

مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: در حال حاضر با شرکت فولاد خوزستان و فولاد اکسین همکاری‌های خیلی خوبی داریم. یک مگاپروژه به اعتبار 15 میلیارد ریال در زمینه کنترل دما و غبار فولادسازی با شرکت فولادخوزستان داریم. بعد از ارائه پروپوزال و بررسی‌های اولیه پروپوزال دانشگاه چمران انتخاب شد که در نهایت منجر به عقد قرارداد شد.

قنبرزاده تصریح کرد: فعالیت‌های دیگری را نیز شروع کرده‌ایم که هنوز در مرحله ارائه پروپوزال است، امیدواریم این پروپوزال‌ها به مرحله عقد قرارداد برسند. با فولاد اکسین نیز همکاری‌های خیلی خوبی داریم. در دانشگاه یک مرکز تحقیقات فولاد راه‌اندازی کرده‌ایم که این مرکز اتاق فکر کارهای تحقیقاتی که در دانشگاه در زمینه فولاد انجام می‌شود، خواهد بود.

وی گفت: در این مرکز کار تحقیقاتی انجام شد که موجب شد، ضایعات تولید فولاد اکسین بسیار کم شود. این مساله سود بسیار زیادی را برای فولاد به همراه دارد. طرح به صورت نمونه در آزمایشگاه نیز تست شد که بسیار موفقیت آمیز بود. امسال نیز قرار است این طرح به صورت کلی اجرایی شود.

مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: ما برای کارهای پژوهشی یک قرارداد باز دیگر نیز با فولاد خوزستان داریم که البته مدت این قرارداد به اتمام رسیده است و ما به دنبال تمدید آن هستیم. امیدواریم که یک ارتباط مستمر با فولاد داشته باشیم.

قنبرزاده تاکید کرد: افزایش همکاری‌های دانشگاه با صنعت از سیاست‌های وزارت علوم است. حالا دیگر تکیه کلام مقامات وزارت خانه افزایش ارتباط دانشگاه و جامعه است. به طور مثال در سیل اخیر خیلی از اساتید دانشگاه درگیر شدند و دانشگاه پای کار آمد. بسیاری از اساتید ما در سازمان آب و برق یا در استانداری به عنوان مشاور حضور داشتند.

وی خاطرنشان‌کرد: دانشگاه شهید چمران اهواز در حال قوی‌تر کردن ارتباط خود با جامعه و صنعت است. در سه چهار سال اخیر توانسته‌ایم ارتباط خوبی با شرکت نفت داشته باشیم. نه فقط با شرکت مناطق نفت خیز جنوب بلکه با کل شرکت‌های تابع وزارت نفت قرارداد داشته‌ایم که برخی از این قراردادها اجرایی شده‌اند و برخی نیز درحال اجرا هستند.

مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: البته دانشگاه شهید چمران اهواز تنها یک دانشگاه صنعتی نیست که فقط به دنبال انعقاد قراردادهای صنعتی باشد. در زمینه علوم انسانی نیز دانشگاه قراردادهای خیلی خوبی دارد. هدف از انجام این کارها این است که نقش دانشگاه را در جامعه افزایش دهیم تا دانشگاه بتواند به حل مشکلات جامعه چه مشکلات صنعتی و چه مشکلات غیر صنعتی کمک کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار