معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در حال حاضر سهم حمل و نقل ریلی از مجموع بارهای ورودی و خروجی خیلی قابل توجه نیست.
کد خبر: ۷۷۳۴۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶ 21 August 2019

محمدعلی حسن‌زاده معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در حاشیه نشستی که در بندر صادراتی امام خمینی(ره) در خصوص بررسی مشکلات حمل و نقل ریلی برگزار شد، اظهار کرد: بزرگترین شبکه ریلی داخل کشور در محدوده بندر امام خمینی (ره) قرار دارد که شامل 140 کیلومتر خط ریلی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سهم حمل و نقل ریلی از مجموع بارهای ورودی و خروجی خیلی قابل توجه نیست، تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم را با گمرک، راه آهن و شرکت‌های سرمایه‌گذار داریم تا بتوانیم این سهم را بر اساس تکلیف قانون برنامه ششم در یک بازه زمانی پنج ساله به 30 از بارهای ورودی و خروجی کل بنادر کشور در بندرامام(ره) برسیم.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی یادآور شد: بعضی از کالاها ریل پسند هستند برخی دیگر بر اساس ارزشی که دارند باید زودتر به مقصد برسند که سرعت سیر هر واگن چیزی حدود 30 روز تا مشهد است که این موضوع در بعضی کالاها که ارزش بالایی دارند برخی صاحبان کالا ترجیح می دهند تا از طریق حمل و نقل زمینی به انتقال بار خود بپردازند.

حسن زاده خاطرنشان کرد: ما اگر بتوانیم این زمان سیر را کوتاه کنیم، از نظر اقتصادی جابجایی ریلی کالا مطلوب تر جلوه دهد و بخشش از این کالاها از طریق حمل و نقل ریلی جابه جا شوند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار