استاندار خوزستان گفت: 3 هزار پرونده از خسارات سیل‌‌زدگان بررسی و پرداخت شده اما روند کند است و اگر به همین روال ادامه پیدا کند پرداخت‌ها تا 8 ماه دیگر زمان خواهد برد.
کد خبر: ۷۷۳۴۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲ 21 August 2019

غلامرضا شریعتی در حاشیه نشست قرارگاه بازسازی مناطق سیل‌زده در جمع خبرنگاران، در رابطه با جبران خسارت‌ها، اظهار کرد: 3 هزار پرونده از خسارات سیل‌‌زدگان بررسی و پرداخت شده اما روند کند است و اگر به همین روال ادامه پیدا کند پرداخت‌ها تا 8 ماه دیگر زمان خواهد برد.

وی افزود: مشکل در پژوهشگاه فضایی و عدم هماهنگی‌ها است که بنا شده به دولت و ستاد منعکس کنیم و خواستار سرعت‌بخشی باشیم چرا که هر اندازه سریع‌تر و منظم‌تر به ما ابلاغ کنند ما نیز به‌روز هستیم و سریع پرداخت‌ها را انجام خواهیم داد.

استاندار خوزستان، عنوان کرد: ساخت و تعمیرات بنیاد مسکن آغاز شده  اما فاز دوم هزینه‌ها هنوز ابلاغ نشده است که بتوانیم تعمیرات باقی مانده و ساخت‌ها را شروع کنیم.

وی افزود: برای این مسئله نیز، بانک مرکزی به بانک‌های عامل کشور ابلاغ کرده است و امیدواریم سریع‌تر به استان ابلاغ شود؛ همچنین بنا شد که بنیاد مسکن سریع به بانک‌ها ارجاع دهد و بررسی‌ها انجام شود تا به محض در اختیار آمدن پول، پرداخت‌ها انجام شود.

شریعتی، در رابطه با وضعیت روستاهای در حد بستر، بیان کرد: 143 روستا که در حریم بستر بود تعیین تکلیف و در جا سازی و چگونگی ساخت سیل‌بندها بررسی شده است؛ 57 روستای باقی مانده نیز تا هفته آینده تعیین تکلیف خواهند شد تا بتوانیم کار را شروع کنیم.

وی افزود: تا به الآن کار به استثنا خسارت‌های کشاورزی نسبتا خوب پیش رفته است که اصلاح خواهد شد؛ دایک‌های مرکزی را نیز عمدتا بسته‌ایم و دو مورد مهم انجام نشده که یک مورد آن را سازمان آب و برق متعهد شد که تا ده روز آینده انجام دهد و مورد دیگر را مناطق نفت‌خیز و گاز باید انجام دهند که پیگیری خواهم کرد.

استاندار خوزستان گفت: اگر این اقدامات به این ترتیب پیش رود نسبتا راضی هستیم البته گرمای طاقت‌فرسای استان و نیروی کار و کارگر کم است، بتن‌ریزی نیز به دلیل گرما با مشکلاتی مواجه است. 

وی افزود: از عملکرد بنیاد مسکن و سایر دستگاه‌ها نسبتا راضی هستیم؛ سایر زیرساخت‌ها نیز مانند مدارس، درمانگاه‌ها و راه‌های روستایی در حال پیگیری و انجام است.

شریعتی، در رابطه با زلزله مسجد سلیمان، عنوان کرد: اعتبارات ابلاغ شده و تخصیص داده‌اند و ما آماده هستیم تا بانک عامل مشخص شود؛ در این راستا نیز بنیاد مسکن کمیته‌های خود را تشکیل داده است و هماهنگی‌ها برای ساخت و تعمیرات در حال پیگیری است.

وی افزود: به محض مشخص شدن بانک عامل مسجدسلیمان، بحث مسجدسلیمان نیز دنبال خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار