رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام گفت: رانندگانی که در معابر حاشیه شهر ترددمی کنند مراقب عبور حیوانات اهلی و وحشی درسطح راه باشند.
کد خبر: ۷۷۳۴۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵ 21 August 2019

به گزارش تابناک ایلام، سرهنگ ابوالفضل کهزادی اظهارداشت:شمار زیادی ازتصادفات که عموما خطرآفرین نیز هستند در اثر برخورد با وحوش و حیوانات رخ می دهند.

وی افزود: فضای اطراف راه ،محیط مناسبی برای زندگی و گاهی تغذیه بعضی جانوران به وجود می آوردکه طبعاً هم خود این جانوران و هم  صیادان را به سمت راه می کشاند و به همین دلیل تمایل به عبور از راه و افزایش خطر می کند.

کهزادی بابیان اینکه طبق اعلام سازمان محیط زیست،  ۷۰درصد وحوش تلف شده دراثر برخورد وسایل نقلیه از بین رفته اند، تصریح کرد: وجوداجسادمتعدد وحوش روی سواره رو، کناره راه،دلیل روشنی برمرگ وحوش دراثر تصادف وسایل نقلیه می باشند.

این مقام مسئول درادامه اضافه کرد: باورمتعارف این است که برخورد و تصادف جانوران کوچک (خرگوش،گربه وحشی،روباه و پرندگان )با وسایل نقلیه ،خطرآفرین نیست، گرچه حواس پرتی راننده، دراثر برخورد یک پرنده با شیشه جلوی خودرو نیز می تواند موجب بروز حوادث خطرناکی شود.‌

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ضمن تاکید بر رعایت سرعت مطمئنه درمعابر و کمربندی های اطراف شهر از سازمان های مسئول خواست به منظورفراهم کردن ایمنی دربرابرحواث ناشی ازعبورجانوران از عرض راه ،با شناسایی مسیرعبورآنهابه نحوشایسته چاره اندیشی کنند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار