کد خبر: ۷۷۳۵۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹ 21 August 2019

استان مرکزی رتبه ششم میزان رضایتمندی مردم از دستگاه های اجرایی را کسب کرد

 سید «علی آقازاده» روز چهارشنبه در نشست  شورای راهبردی توسعه مدیریت استان مرکزی افزود: وضعیت این استان از نظر میزان رضایتمندی مردم از دستگاه‌های اجرایی سبز است  و ۵۰ درصد مردم از اقدامات و رسیدگی دستگاه‌ها به اعتراض‌ها و خواسته‌های آنان در استان از این دستگاه‌ها رضایتمند هستند.

وی ادامه داد: این استان سال گذشته در برخی شاخص‌ها از جمله پرداختن دستگاه‌ها به دولت الکترونیک، استفاده از ابزار‌های الکترونیک و بهبود رفتار کارشناسان دستگاه‌های اجرایی با مردم عقب افتادگی‌هایی داشت که با پرداختن به آن‌ها و گام‌های آگاهانه  افزایش رتبه استان در سال جاری دنبال شده است.

آقازاده گفت: برخی دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی در رتبه بندی‌های انجام شده کشور رتبه‌هایی پایینی را کسب کرده اند که می‌طلبد مسئولان این دستگاه‌ها  تاکید‌های لازم را به زیر مجموعه خود برای افزایش جایگاه‌ها شغلی و بهبود تکالیف  داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: شاید برخی دستگاه‌ها نتوانند مشکلات مردم را رفع کنند، ولی با رفتار شایسته کارشناسان و کارمندان می‌توان سطح رضایتمندی مردم را از دستگاه مربوطه  افزایش داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: دستگاه‌های این استان در برخی محور‌های جشنواره شهید رجایی درصد تحقق مناسبی کسب نکرده اند که رفع مشکلات موجود برای کسب رتبه مناسب در سال جاری ضروری است.

«سعید فرخی» افزود: درصد تحقق استان در زمینه واگذاری اقدامات دستگاه‌های اجرایی به دفاتر پیشخوان، مدیریت سرمایه‌های انسانی در حوزه شایسته سالاری در انتخاب مدیران و بهبود سلامت اداری  پایین بوده و این مهم نشان می‌دهد که در چه حوزه‌هایی در سال جاری باید تلاش شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: هرسال دولت برای بررسی میزان موفقیت خود برای انجام وظایفی که به دستگاه‌های اجرایی واگذار کرده بر اساس شاخص‌های ملی دستگاه‌های اجرایی کشور را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

«رقیه یادگاری» افزود: بخشنامه ارزیابی شاخص‌های عمومی و اختصاصی سال گذشته به ۷۵ دستگاه استان مرکزی ارایه شد که ۵۳ دستگاه در این ارزیابی‌ها شرکت کردند.

وی ادامه داد: ۷۵ درصد دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی در ارزیابی‌های انجام شده از وضعیت مناسبی برخوردار بودند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی گفت: این دستگاه‌ها در پنج رده شامل شرکت ها، بانک‌ها و بیمه ها، دستگاه‌های اجتماعی، دستگاه‌های حوزه سلامت، دستگاه‌های حوزه آموزش و پرورش و زیر بنایی و تولیدی سال گذشته مورد ارزیابی قرار گرفتند.

یادگاری افزود: استان مرکزی در ارزیابی‌های انجام شده امتیاز یک هزار و ۵۵۰ را از ۲ هزار کسب کرده که این امتیاز نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی ادامه داد: شرکت ها، بانک‌ها و بیمه‌ها در این ارزیابی‌ها بیشترین امتیاز و گروه علمی و فرهنگی کمترین امتیاز را در استان مرکزی کسب کرده اند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی گفت: سه شاخص احراز هویت الکترونیکی خدمت گیرنده، اعلام نظام مجوز‌ها و افزایش رضایتمندی مردم از خدمات دستگاه‌های اجرایی امسال به ارزیابی دستگاه‌های اجرایی افزوده شده است.

یادگاری با یادآوری کسب رتبه ششم استان مرکزی در حوزه میزان رضایتمندی مردم از دستگاه‌های اجرایی افزود: این طرح برای نخستین بار سال گذشته در کشور اجرایی شده و امسال نیز تداوم دارد.

وی ادامه داد: سازمان استخدامی کشور بر اساس بند ۶ حقوق شهروندی موظف است این طرح را در بین دستگاه‌های اجرایی انجام دهد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی خاطر نشان کرد: این طرح سال گذشته در بین ۲۴ دستگاه اجرایی که در استان‌ها و شهرستان‌ها دارای شعبه بودند اجرایی شد و در این استان نیز در شهرستان‌های اراک، آشتیان، محلات و ساوه انجام شده است.

یادگاری افزود: ۲ هزار و ۶۰۰ فرم از نظرات مراجعه کنندگان به دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی در مدت اجرای این طرح جمع آوری شد.

وی ادامه داد: ۹۳ هزار و ۷۴۴ نمونه نیز در راستای این طرح در  کشور جمع آوری و ۸۷ هزار و ۴۰۱ نمونه مورد تایید قرار گرفت که بر اساس نتایج به دست آمده استان مرکزی با نمره ۷۲ و پنج دهم درصد رتبه ششم را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: طرح سنجش میزان رضایتمندی مردم از دستگاه‌ها سال گذشته در بین ۲۳ دستگاه اجرایی استان انجام شد که شمار این دستگاه‌ها در سال جاری به ۵۰ دستگاه افزایش می‌یابد.

یادگاری گفت: دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی در پنج شاخص شامل آگاهی مردم از وظایف دستگاه ها، اعتماد مردم، امکانات سخت افزاری، امکانات نرم افزاری، نحوه رفتار با مردم و سایر موارد در این طرح مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: استان مرکزی در زمینه آگاهی مردم از فعالیت‌ها دستگاه‌های اجرایی رتبه چهارم و در حوزه سایر موارد، نحوه رفتار با مردم و رفتار کارکنان با مردم رتبه مناسبی نداشته و نیازمند ارتقای فرهنگ سازمانی در استان دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی افزود: بر اساس رتبه بندی دستگاه‌های اجرایی به تفکیک حوزه‌های مختلف، در حوزه میزان آگاهی مراجعه کنندگان آب و فاضلاب شهری استان بالاترین رتبه و دانشگاه علوم پزشکی پایین‌ترین رتبه را داشته اند.

یادگاری گفت: در حوزه میزان اعتماد مراجعان به دستگاه‌ها سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی بالاترین رتبه و اداره کل بهزیستی پایین ترین، نحوه رفتار با مراجعان به دستگاه‌ها آموزش و پرورش استان بالاترین رتیه و بهزیستی پایین‌ترین رتبه را داشته اند.

وی ادامه داد: وضعیت فضای اداری و تجهیزات دستگاه‌ها استانداری و فرمانداری‌های شهرستان‌ها بالاترین و امور مالیاتی پایین‌ترین رتبه و سایر موارد نیز آب و فاضلاب شهری استان مرکزی بالاترین رتبه و شهرداری پایین‌ترین رتبه را داشته اند.

استان مرکزی چهارمین قطب صنعت کشور و دومین قطب صنایع مادر تخصصی کشور است که در تنوع تولیدات صنعتی در کشور رتبه نخست را دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار