استاندار ایلام ‌؛
استاندار ایلام گفت: دستگاه های درگیر در پروژه های اربعین تنها تا پایان تا پایان شهریورماه فرصت دارند به وعده های خود عمل کنند.
کد خبر: ۷۷۳۹۰۷
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷ 22 August 2019

به گزارش تابناک  ایلام؛ قاسم سلیمانی دشتکی  به اتفاق حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، سردار شاکرمی فرمانده سپاه استان، سردار یاری فرمانده نیروی انتظامی استان، نوذری معاون سیاسی و امنیتی، کرمی معاون امور عمرانی استاندار و دیگر مسئولان استانی از پروژه های مسیر ایلام به مهران بازدید کردند در پایان در نشست اربعین در شهر مهران حضور یافت و ضمن تشکر از دست اندرکاران از روند کار ابراز رضایت نسبی کرد و گفت: هیچ بهانه ای در عدم اجرایی شدن پروژه های اربعین قابل قبول نیست و دستگاه های درگیر در کار تنها تا پایان شهریورماه فرصت دارند به وعده های خود عمل کنند.   

وی در ادامه خواستار آسفالت کنارگذر غربی، بازگشایی زیرگذرها، احداث سکوهای پایانه برکت ، تکمیل سایه بان ها هر سه منطقه در مهران و تعریض کنارگذر شرقی تا پایان شهریورماه امسال شد و گفت: در حال حاضر برای تسریع در کار پروژه های اربعین ۲۹ میلیارد تومان از اعتبارات ردیف اربعین و ۳۰ میلیارد هم برای تکمیل راه ایلام – مهران اختصاص یافته است.  

  سلیمانی دشتکی با بیان اینکه اعتباراتی که به استان ابلاغ می شود بایست در کمترین زمان ممکن به پروژه ها تزریق شود، ادامه داد: با پرداخت سریع مطالبات به پیمانکار انگیزه فعالیت و کار در او بالا می رود و البته باید نسبت به پیشرفت فیزیکی پروژه ها این پرداخت ها صورت گیرد.  

  وی افزود: این اشکال است که اعتبار ابلاغ شده را به پیمانکار پرداخت نکنیم و معطلی و برورکراسی اداری ایجاد کنیم.    نماینده عالی دولت در استان گفت: پیمانکاری که ۴۷ میلیارد تومان طلبکار است وقتی تفاهم می کند که اگر ۱۰ میلیارد دریافت کند کار را ادامه می دهد بدین معنی است که پیمانکار دنبال انجام کار و اجرای پروژه است و اگر پرداخت صورت نگیرد باعث افزایش و انباشت مطالبات پیمانکار و کاهش انگیزه او می شود. 

وی با تأکید بر این مطلب که در اسرع وقت به هر سه پیمانکار راه ایلام-مهران متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه پرداخت صورت گیرد، اضافه کرد: تا پایان هفته پیش رو قسط اول اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی که در سفر هیئت بلند پایه اقتصادی اختصاص یافت به میزان یک سوم به این پیمانکاران پرداخت شود و قسط دوم را موکول می کنیم به پیشرفت فیزیکی کار که به درصد تعیین شده برسند.

وی افزود: عملیات اجرایی مقاطع مختلف جاده ایلام به مهران باید تا پایان شهریور به پایان برسد و در صورت اتمام  کار، کل اعتبار به این پیمانکاران پرداخت خواهد شد. 

استاندار ایلام در پایان با اشاره به چند پروژه ی کاهنده ترافیک در مهران خاطر نشان کرد: راههای دسترسی به پایانه مرزی مهران، جادهای جداگانه ورودی و خروجی پایانه برکت، تونل ها و پل های در دست اقدام، آسفالت کنارگذر غربی، تهیه قیر مورد نیاز پروژه ها بایست تا پایان شهریور ماه به اتمام برسد و در این هیچ مسیر هیچ بهانه ای پذیرفتنی نیست/م. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار