رییس دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت: دانشگاه صنعتی کرمانشاه ارتباطات سازنده و مناسبی را با اقلیم کردستان برقرار کرده است و توانایی این را دارد تا نیرو‌های متخصصی را در این اقلیم آموزش دهد.
کد خبر: ۷۷۴۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ 23 August 2019

 به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه؛  اختری یکی از اصلی‌ترین مشکلات دانشگاه را نبود خوابگاه دانشجویی دانست و این مهم را ناشی از منع ساخت خوابگاه دولتی در برنامه پنجم توسعه عنوان کرد و گفت: این موضوع، دانشگاه را مجبور به روی آوردن به خوابگاه‌های خودگردان و صرف هزینه کلان از بودجه بخش‌های مختلف برای کمک به هزینه خوابگاه‌ها کرده است.

وی همچنین بیان کرد: قبل از نقل مکان به ساختمان جدید سرعت رشد آرامی داشتیم؛ امّا، پس از جابجایی این مجموعه دارای رشد چشم گیری بوده، ولی سرعت رشد بودجه متناسب با آن نیست. با توجه به وضعیت تخصیص بودجه موجود، این دانشگاه مجبور است بسیاری از اعتبارات خود را صرف سرویس ایاب و ذهاب و غذای دانشجویان نماید.

 اختری همچنین به آمار و ارقام آموزش عالی و آموزش پرورش استان اشاره کرد و اظهار داشت: آموزش عالی و آموزش پرورش استان از لحاظ شاخص‌ها شرایط قابل قبولی دارند و ما در آموزش عالی در جایگاه بیست و سوم قرار گرفته ایم.

وی گفت: دانشگاه صنعتی کرمانشاه ارتباطات سازنده و مناسبی را با اقلیم کردستان برقرار کرده است و توانایی این را دارد تا نیرو‌های متخصصی را در این اقلیم آموزش دهد.

 جاسمی، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هرجا نیازی احساس شود، ما نمایندگان مردم باید آنجا حضور یافته و به رفع مشکلات مردم بپردازیم.

وی ضمن اینکه از تحول بسیار خوب دانشگاه صنعتی ابراز خرسندی کرد وگفت: اگر مراکز آموزشی قبل از مهارت آموزی به سلامت روحی و جسمی دانش آموختگان خود توجه کنند و این دو مهم را در کنار هم داشته باشند؛ حتم به یقین در جایگاه شایسته‌ای قرار می‌گیرند. جایگاه‌ای که امروز دانشگاه صنعتی کرمانشاه در آن قرار دارد.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کرمانشاه از جنگ تحمیلی خسارات زیادی را متحمل شده و نتوانسته توسعه لازم را بیابد و در ضمن با مشکل مدیریت رو به رو است، اظهار امیدواری کرد که با مدیریت صحیح، بسیاری از مشکلات استان مرتفع گردد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار