‌استاندار مازندران گفت: عدم وجود حامی مالی قوی در استان برای تیم‌های ورزشی مشکلاتی را به وجود آورده است.
کد خبر: ۷۷۴۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸ 23 August 2019

احمد حسین زادگان در آیین بهره برداری از استادیوم پنج هزار نفره شهدای نوشهر با بیان اینکه علیرغم تحریم ها در هفته دولت چندین پروژه با اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: غرب مازندران در حوزه پسماند و ورزش دارای مشکلاتی است که در این سفر با معاون رئیس جمهور در میان گذاشته شد تا مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در حوزه ورزش اعتبارات خوبی را تخصیص دادند، تصریح کرد: مردم ما قدردان حمایت و عنایت مقام معظم رهبری هستند‌.

استاندار مازندران با تاکید به اینکه نزدیک به ۵۰ درصد مدال‌های المپیک و بین المللی سهم ورزشکاران مازندران است، گفت: هر کدام از شهرهای استان می‌تواند پایتخت یکی از رشته‌های ورزشی جهان باشد.

حسین زادگان با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید بیش از ۱۰۳ سمن ورزشی در مازندران فعالیت دارد، تاکید کرد: در مجموع ۵۷۰ مدال توسط قهرمانان و ورزشکاران استان در عرصه های جهانی، بین المللی و آسیایی کسب شده است و این امر نشان دهنده جایگاه ورزش در مازندران است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه ورزش های همگانی و بانوان کارهای بزرگی توسط دولت به لحاظ زیرساختی انجام شده است، یادآور شد: شرکت‌های خصوصی مازندران توان مالی برای حمایت از تیم های لیگ برتری و مطرح کشور را ندارند و این از مشکلات حال حاضر است، بنابراین نیاز به حمایت بیشتر دولت در این بخش هستیم.

استاندار مازندران ادامه داد: مازندران یک استان کشاورزی است که در حوزه اقتصادی تقریباً متوسط محسوب می‌شود، بنابراین کارها در حوزه حمایت از تیم‌ها و باشگاه ها سخت می‌شود.

حسین زادگان مرحوم درویش را یکی از مردان و حامیان بزرگ فوتبال در دهه ۸۰ برشمرد و افزود: وی با توجه به علاقه‌ای که به ورزش داشت در آن دهه سالانه ۸۰۰ میلیون تومان برای تیم شموشک در همه رده‌ها هزینه می کرد و در فوتبال از رده نونهالان تا رده بزرگسالان را مورد حمایت قرار می داد‌.

وی با بیان اینکه این استان در حوزه تیم داری ورزش قهرمانی توفیقات مناسبی ندارد، خاطرنشان کرد: از آن جایی که حامی مناسبی در بخش شرکت های خصوصی وجود ندارد، توفیقات زیادی کسب نشده است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه عدم وجود حامی مالی قوی در استان برای تیم‌های ورزشی مشکلاتی را به وجود آورده است، بیان کرد: تیم‌های نساجی مازندران و خونه به خونه بابل را با چنگ و دندان به عنوان سهمیه مازندران حفظ کردیم و از معاون اول رئیس‌جمهور تقاضا می شود که در حوزه کمک اسپانسری برای تیم ورزشی حمایت لازم را داشته باشد تا این شرکت ها و اسپانسرها بتوانند حداقل در رده دوم لیگ کشور کمک حال مازندران باشند.

‌ شمارش معکوس برای افتتاح قطعه یک آزاد راه تهران-شمال

قاسم احمدی لاشکی نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مراسم با بیان اینکه پروژه استادیوم ورزشی شهدای نوشهر مرهون لطف و عنایت مقام رهبری است، اظهار کرد: هر سه سال یکبار این نعمت نصیب این شهرستان می شود که میزبان مقام معظم رهبری است و در این سفرها یک حرکت شایسته اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به پیمانکاری مناسب بسیج سازندگی در ساخت استادیوم پنج هزار نفره نوشهر گفت: این پیمانکار سرعت و دقت لازم را در اجرای پروژه از خود نشان داد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس و کلاردشت در مجلس‌ با اشاره به اینکه دولت در شرایط فعلی در حال اقدامات شایسته در راستای توسعه و عمران است، یادآور شد: دولت هم جلوی دشمن می‌ایستد و از سوی دیگر برای رفاه مردم تلاش می کند.

احمدی با مثبت ارزیابی کردن روند ساخت آزاد راه تهران-شمال افزود: حدود سه هزار نفر در قطعات مختلف این پروژه در حال کار هستند و بیش از نیمی از هزینه ها از سوی بنیاد مستضعفان در حال پرداخت است و روند کار نویدبخش به بهره برداری رسیدن قطعه یک در روزهای آینده است.

وی با بیان اینکه اجرای کامل آزاد راه تهران شمال ۶۷ کیلومتر از طول مسیر را کوتاه می‌کند، تصریح کرد: این امر موجب نشان دادن ظرفیت های غرب مازندران بیش از گذشته است.

نماینده مردم نوشهر و چالوس و کلاردشت در مجلس ‌با تاکید اینکه بیش از صد سال از ساخت بندر نوشهر یکی از قدیمی ترین بنا در شمال کشور می گذرد، ادامه داد: منطقه آزاد محصول دستور جهانگیری معاون اول رئیس جمهور است و بندر نوشهر نیز از این پیگیری و اقدام، منفعت خواهد برد.

احمدی از پسماند به عنوان یکی از مهمترین معضلات شمال کشور و به خصوص استان مازندران یاد کرد و گفت: در این رابطه استاندار مازندران با همراهی وزیر صنعت معدن و تجارت و سازمان همیاری های شهرداری ها کارهای بسیار خوبی انجام داد.

وی افزود: نیروگاه زباله سوز نوشهر ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تنها نیازمند تزریق مالی است تا این پروژه به اتمام برسد تا معضل زباله در این منطقه به طور کامل برطرف شود.

‌وضعیت نامناسب ورودی شهر نوشهر نیازمند توجه در سطح ملی

حجت الاسلام محمود مشایخ امام جمعه نوشهر نیز در این مراسم با گله مندی از وضعیت نامناسب ورودی شهر نوشهر گفت: تنها یک زیرگذر از مسیر کمربندی به نوشهر وجود دارد که در شأن مردم این منطقه نیست، بنابراین نیازمند یک زیرگذر مناسب و استاندارد است که این طرح با بودجه شهرداری و استان قابل حل نیست بلکه نیازمند برنامه ریزی و توجه در سطح ملی است.

وی با تاکید بر اینکه زیبنده نیست زندان در مرکز شهر قرار داده داشته باشد، تصریح کرد: بیش از ۷۰ سال است که زندان نوشهر در مرکز این شهر و روبروی اداره آموزش و پرورش و مصلی قرار دارد در حالی که نباید اینگونه باشد و وضعیت نامناسب بهداشتی و فاضلاب آن به شدت آزار دهنده است، بنابراین منابع طبیعی باید زمینی را در اختیار قرار دهد تا ساخت زندان در خارج از شهر اجرا شود.

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار