نماینده ولی فقیه:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در مراسم روز جهانی مسجد گفت: مساجد کانون عدالت‌خواهی و مبارزه با مفسدان قرار گیرد.
کد خبر: ۷۷۴۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶ 24 August 2019

کارکردهای گسترده مساجد احیا شوند

 به گزارش تابناک قزوین،آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسمی که به مناسبت روز جهانی مسجد در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، با بیان اینکه مساجد کانون و مرکز همه فعالیت‌های ایمانی بوده است، اظهار کرد: رسول گرامی اسلام (ص) همه اقدامات خود را از مسجد انجام دادند و این موضوع اهمیت مساجد را به ما نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: مساجد باید کانون عدالت‌خواهی، حمایت از مستضعفان و حقایق قرآنی باشند و اینها کارکرد حقیقی مساجد از گذشته بوده‌اند و اگر با این رویکرد به مساجد نگاه کنیم، برکات بسیاری به همراه خواهد داشت.

امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه مساجد محور انقلاب اسلامی بودند، بیان کرد: اهداف انقلاب اسلامی در مساجد شکل گرفت و پیش رفت و امروز نیز باید مساجد را مشکل‌گشای همه مشکلات بدانیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه امروز از همه ظرفیت‌های مساجد استفاده نمی‌شود، یادآور شد: در گذشته مساجد محور توزیع کالاهای اساسی، محلی برای درمان بیماران، تدریس معلمان و سایر خدمات به مردم بود و امروز نیز باید کارکردهای گسترده مساجد احیا شوند.

وی با بیان اینکه قرآن به صراحت گفته که مساجد به خداوند تعلق دارد، عنوان کرد: نباید بجز نگاه خدایی در مساجد، نگاه دیگری داشته باشیم و بدانیم هر نگاهی بجز برافراشته کردن پرچم دین و اقامه نماز، به شکست می‌انجامد.

آیت‌الله عابدینی بر ساخت مساجد با پول پاک تأکید کرد و گفت: مساجد باید با پول پاک احداث و اداره شوند و اگر با پول ناپاک ساخته شوند اثرگذاری خود را از دست می‌دهند. خدای متعال نیز می‌فرماید مساجد را کسانی می‌توانند آباد کنند که به قیامت و روز رستاخیز ایمان داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار