از ابتدای سال ۹۸ تاکنون ناجا مأموریت‌های خود را به خوبی انجام داده و تمامی حوادث را با لطف الهی پشت سر گذاشته‌ایم، بسیاری از این حوادث برای نظام جمهوری اسلامی ایران تبدیل به فرصت شده است.
کد خبر: ۷۷۴۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۴ 24 August 2019

 

تابناک / فرمانده ناجا گفت: با بی‌حجابی براساس قانون برخورد می‌کنیم، با اجرای طرح ناظر یک، کشف حجاب در خودرو‌ها به صورت چشمگیری کاهش یافته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا؛ سردار حسین اشتری در گردهمایی سراسری فرماندهان، رؤسا و معاونان ناجا با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر دولت شهید باهنر و رجایی، اظهار کرد: امیدواریم تمام دولت‌مردان و مسئولان راه شهدا را ادامه دهند و آنچه که بر ما مسئولیت و تکلیف است را بتوانیم به درستی به سرانجام برسانیم.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه دشمنان همواره درصدد ضربه زدن به اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، گفت: با عنایت الهی، رهنمود‌های حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، هوشیاری و همت فرماندهان نیرو‌های مسلح، توطئه‌های دشمنان خنثی شده و آن‌ها در رسیدن به اهداف خود ناکام ماندند.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون ناجا مأموریت‌های خود را به خوبی انجام داده و تمامی حوادث را با لطف الهی پشت سر گذاشته‌ایم، بسیاری از این حوادث برای نظام جمهوری اسلامی ایران تبدیل به فرصت شده است.

این مقام انتظامی به انتصابات جدید در ناجا اشاره کرد و گفت: تمام این مسئولیت‌ها به عنوان یک آزمایش است که امیدواریم بتوانیم آن‌ها را به گونه‌ای به انجام برسانیم که باعث پیشرفت مادی (خدمتگزار) و معنوی (ذخیره‌سازی) برای آخرت شود، مطمئناً این مسئولیت‌ها برای ما به عنوان یک فرصت برای خدمت و نه رسیدن به اهداف شخصی است.

اشتری ادامه داد: شما نسبت به دوران قبل از مسئولیت باید تلاش و زحمات خود را دو چندان کنید و کمتر از دیگران از مواهب و امکانات بهره‌مند شوید، هر چه مسئولیت افراد ارتقاء می‌یابد روحیه آن‌ها نیز برای خدمتگزاری باید ارتقاء یابد.

فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تأکید می‌کنند که باید تلاش‌ها را ادامه دهیم و به مردم بگویید و از طرفی دیگر این تلاش با حرکت جهادی و نیت الهی همراه باشد که زمینه‌ساز برکات بسیاری خواهد بود؛ این مطلب مورد تأکید معظم له باید برای ما الگو باشد.

وی به فرمایش دیگری از مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ایشان می‌فرمایند مسئولیت یک لطف الهی برای خدمت به مردم است قدر بدانید و از این طریق توشه آخرت خود را فراهم کنید. بدانید همه ما در حیطه امتحان هستیم و لطف و عنایت الهی نیز شامل حال ما شده بنابراین باید بدانیم که در این راه مورد امتحان قرار می‌گیریم.

اشتری با بیان اینکه مسئولیت‌ها بار سنگینی بر دوش همه است، متذکر شد: باید آن را به سرمنزل مقصود برسانیم و در این عرصه باید با توسل و توکل به خدا قدم برداریم.

رئیس پلیس کشور به بررسی وضعیت منطقه و کشور پرداخت و گفت: در چهل سال گذشته و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، نظام مورد هجمه و حملات شدید دولت‌های مستکبر و در رأس آن امریکا و اسرائیل بوده است.

وی با بیان اینکه در این مدت حوادث متعددی را پشت سر گذاشته‌ایم، یادآور شد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مسائل بسیاری از جمله ناامنی در مرزها، حوادث طبس، جنگ تحمیلی و سایر موارد پیش آمد، اما دشمنان در هیچ کدام از این موارد موفق نبودند.

این مقام انتظامی به فتنه‌های سال ۷۸ و ۸۸ و اتفاقات سال ۹۶ و ۹۷ اشاره کرد و گفت: دشمن همواره با برنامه‌ریزی توطئه‌های خود را ادامه می‌دهد، اما ملت ایران در مقابل تمامی آن‌ها ایستادگی کرد؛ توطئه‌های که به دست افراد کوردل سلفی و تکفیری که با نام قرآن و اسلام بر سر مسلمان‌ها وارد کردند و داعش را به وجود آوردند نیز خنثی شد.

فرمانده نیروی انتظامی عنوان کرد: دشمن همواره به دنبال انحراف انقلاب از مسیر خود است که به لطف خدا در زمان حیات امام (ره) و سپس با هدایت‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تمامی توطئه‌ها خنثی شده است.

اشتری با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران در اوج اقتدار است، اظهار کرد: به لطف خدا اتفاقاتی که توسط دشمن به وقوع پیوست با عنایت الهی خنثی شد که نمونه آن ساقط شدن پهپاد فوق مدرن امریکا بود.

وی ادامه داد: تمام کشور‌هایی که با سران استکبار همکاری می‌کردند از جمله کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس از همکاری با آن‌ها عقب‌نشینی کرده‌اند که به دنبال این امر هیبت امریکا نیز شکسته شد، توقیف نفت‌کش انگلیسی نیز عنایت الهی بود که شامل حال مردم شد و عزت برای ما و ذلت برای دشمن را رقم زد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: امروز دشمن از هر دری برای ضربه زدن به نظام وارد می‌شود البته آن‌ها در این مسیر موفقیتی نداشته و علاوه بر اینکه با پاسخ دندان‌شکنی از سوی ما مواجه شده‌اند، موجب انسجام جمهوری اسلامی ایران بیش از گذشته نیز شده است.

رئیس پلیس کشور تأکید کرد: دشمنان از راه‌های دیگری ورود پیدا کرده‌اند که امکان ضربه زدن نیز وجود دارد بنابراین باید هوشیار باشیم و مسئولیت و مأموریت ما در این راستا بیشتر باشد.

اشتری با بیان اینکه امروز موضوعات اقتصادی یکی از حربه‌های دشمن برای ضربه زدن به نظام است، ادامه داد: از سوی دیگر ناکارآمدی دستگاه‌های مسئول و متصدیان امور اقتصادی نیز نقش پررنگی در این راستا دارد چرا که نقش خود را به خوبی ایفا نکرده‌اند.

وی افزود: لطف و عنایت الهی، هدایت‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، حضور به موقع نیروی انتظامی و همراهی مردم، تمامی اتفاقات سال ۹۶ را که ریشه آن اقتصادی بود، خنثی کرد.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: در موضوعات اقتصادی باید تمام دستگاه‌های مسئول، مسئولان نیرو‌های مسلح، ناجا و مردم برای مقابله با توطئه و بهبود وضعیت تولید در کشور برنامه‌ریزی جدی داشته باشند که در این راستا با تدابیر مقام معظم رهبری، پلیس امنیت اقتصادی شکل گرفت که گام‌های مؤثری نیز در این رابطه برداشته شده و اگر در شهر‌ها و روستا‌ها تنشی ایجاد شود باید با هوشیاری و آمادگی کامل با آن مقابله و در نهایت پیشگیری کنیم.

فرمانده ناجا به موضوعات فرهنگی نیز اشاره کرد و گفت: امروز یکی از آسیب‌های جدی ناهنجاری‌های اجتماعی، هجمه به فرهنگ قوی اسلامی، نادیده گرفتن ارزش‌ها و دور شدن مسئولان و مردم از سبک زندگی ایرانی ـ. اسلامی است که فضای مجازی نیز به این امر دامن زده است.

اشتری ادامه داد: مقام معظم رهبری به شبیخون و همجمه فرهنگی از حدود ۱۵ سال پیش تاکنون به شکل‌های مختلف اشاره کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه فرهنگ مسئولیت بسیار سنگینی بر عهده داریم، گفت: بنده در همایش ائمه جمعه اشاره کردم ۲۶ دستگاه در حوزه عفاف و حجاب مسئول هستند که یکی از آن‌ها نیروی انتظامی است باید دید که مابقی مسئولان در حوزه عفاف و حجاب چقدر مسئول بوده‌اند.

این مقام انتظامی متذکر شد: در حوزه فرهنگ، مسئولیت‌ها از نظر شرعی و قانونی تعریف شده و در برخورد با ناهنجاری‌ها نقش اول را از ابتدا تاکنون نیروی انتظامی برعهده داشته و یک تنه در میدان ورود پیدا کرده است.

رئیس پلیس کشور افزود: نیروی انتظامی اکنون کار سلبی و عملی انجام می‌دهد و این امر نیز ادامه خواهد داشت، حتماً ادامه فعالیت‌های ما مدبرانه، عاقلانه و هوشمندانه خواهد بود.

اشتری یادآور شد: در عرصه فرهنگ باید بیش از گذشته فعالیت کنیم، اگر در این عرصه کسی کمک نمی‌کند مانع هم نشود.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به طرح ناظر "یک"، گفت: با بی‌حجابی براساس قانون برخورد می‌کنیم، با اجرای این طرح، کشف حجاب در خودرو‌ها به صورت چشمگیری کاهش یافته که باید در اماکن و معابر شهری نیز این امر با جدیت دنبال شود و تمامی دستگاه‌ها، استان‌ها و ادارات مربوطه نیز پای کار بیایند.

وی ادامه داد: باید در دو حوزه اقتصاد و فرهنگ که امروز مدنظر است، با جدیت کار شود، باید باند‌های اصلی و مافیای این حوزه‌ها شناسایی شوند که البته اقدامات خوبی در ارتباط با مفاسد انجام شده، ریاست قوه‌قضاییه نیز در این راستا گام‌های خوبی برداشته که از ایشان خواستاریم که این روحیه و اراده را نیز در زیرمجموعه‌ها تسری دهد. 

وی تصریح کرد: امروز عزت ناجا به برکت خون شهدا، مقام معظم رهبری و مجاهدت‌های رزمندگان اسلام به دست آورده که باید تقویت شود؛ در سفر اخیری که به عراق داشتیم این عزت نیروی انتظامی را بیش از گذشته شاهد بودیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار