زیر آب رفتن دو روستای مسجدسلیمان در اثر آبگیری سد گتوند
فرماندار مسجدسلیمان با اشاره به زیر آب رفتن دو روستای این شهرستان در اثر آبگیری سد گتوند در روزهای اخیر گفت: مسولان سد گتوند و وزارت نیرو باید فرمانداری و ساکنان این دو روستا را پیش از آبگیری سد مطلع می‌کردند.
کد خبر: ۷۷۴۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹ 25 August 2019

حجت الاسلام و المسلمین حیدر حجتی نیا اظهار کرد: بر اساس آنچیزی که وزارت نیرو گفته، سد گتوند تا کنون با ظرفیت اسمی خود آبگیری نشده بود و اکنون با توجه به پیش‌بینی‌هایی که در خصوص بارندگی‌های سال جاری می‌شود این سد به صورت آزمایشی با ظرفیت اسمی آبگیری شده است.

وی افزود: با توجه به این آبگیری انجام‌گرفته در سد گتوند و بالا آمدن سطح آب دریاچه این سد، روستاهای «پرنوشته» و «تلخاب تاجدین» از توابع مسجدسلیمان به زیر آب رفته‌اند و مشکلاتی برای ساکنان این دو روستا به وجود آمده است.

فرماندار مسجدسلیمان با بیان اینکه از موضوع آبگیری سد گتوند که موجب به زیر آب رفتن این دو روستا شد بی اطلاع بودم، تصریح کرد: مسولان سد گتوند و وزارت نیرو باید فرمانداری و ساکنان این دو روستا را پیش از آبگیری سد مطلع می‌کردند.

حجتی نیا در خصوص ادامه داد: برخی از منازل و اراضی این روستاها خریداری شده است اما همه اراضی این روستاها توسط وزارت نیرو تملک نشده است. سال‌ها است که ساکنان این مناطق در بحث تملک اراضی با وزارت نیرو مشکل دارند و اکنون در حال پیگیری برای حل مشکلات در این زمینه هستیم اما تاکنون وزارت نیرو تمکین لازم را انجام نداده است.

وی عنوان کرد: قرار است تا حدود 10 روز، وضعیت دریاچه سد به همین شکل نگه داشته شود تا شرایط سد با توجه به پر بودن ظرفیت اسمی آن سنجیده و بررسی شود. در این زمینه باید پیش از این ما را مطلع می‌کردند تا هماهنگی‌های لازم با ساکنان این روستاها انجام می‌شد.

فرماندار مسجدسلیمان گفت: آبگیری سد گتوند در این تراز باعث بروز خسارت‌هایی به مردم، احشام آن‌ها و همچنین مسیرها و جاده‌های دسترسی روستایی منطقه شده است. در این زمینه کمک‌های لازم به ساکنان این دو روستا جهت اسکان و همجنین جابه‌جایی آن‌ها به مناطق امن‌تر انجام شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار