مدیرفاضلاب شرکت آبفای اهواز گفت: سرقت حدود یک هزار و ۵۰۰ درب منهول شبکه فاضلاب اهواز در ۴۰ روز گذشته توسط تیم‌های عملیات و گشت پلیس آب گزارش شده است.
کد خبر: ۷۷۴۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸ 25 August 2019

افشین حاتمی بیان کرد:در شبکه فاضلاب اهواز حدود ۵۲ هزار ورودی آدم رو به منهول وجود دارد که به واسطه درب و رینگ ها دسترسی به منهول ها برای رفع انسداد، بازدید و شست و شوی شبکه ایجاد می شود.

وی ادامه داد: تنها در یک شب حدود ۱۵۵ درب و رینگ فاضلاب در مناطق گلستان، کمپلو، زیتون کارگری و زیتون کارمندی در اهواز به سرقت رفته است.

حاتمی یادآور شد: سرقت درب و رینگ های فاضلاب سبب به خطر افتادن جان شهروندان می شود و باعث سقوط وسایل نقلیه و افراد در این منهول ها می شود؛ از سویی دیگر انسداد شبکه فاضلاب، سقوط نخاله های ساختمانی به منهول ها، افزایش احتمال پس زدگی فاضلاب را به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه جنس درب و رینگ ها از چدن است گفت: سارقان درب و رینگ ها را به کوره های ذوب منتقل می کنند و پس از تبدیل کردن آنها به شمش به شرکت هایی مانند صنایع فولاد می فروشند.

مدیرفاضلاب شرکت آبفای اهواز ادامه داد: در یک برهه زمانی به درب و رینگ های فاضلاب علاوه بر چدن، بتن نیز اضافه شد تا انگیزه سارقان برای سرقت این رینگ ها کم شود اما این امر معضلات زیادی در زمان بهره برداری ایجاد می کرد.

وی توضیح داد: یکی دیگر از گزینه ها استفاده از درب های کامپوزیتی است که البته با شرایط آب و هوایی اهواز سازگار نیست اما در صورت ادامه این روند چاره ای جز جایگزینی درب و رینگ های کامپوزیتی نداریم.

حاتمی بیان کرد: هزینه خرید هر درب و رینگ حدود ۶ میلیون ریال است که با استفاده از مصالح و نیز هزینه نصب به هشت میلیون ریال می رسد.

وی افزود:  شرکت آب و فاضلاب اهواز هیچ اهرمی برای مقابله با این سارقان ندارد و تنها می تواند این مساله را به مقامات انتظامی و قضایی گزارش دهد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار