مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر از افزایش ۶۵ درصدی نرخ توافقی خرید خرما نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: قیمت توافقی خرید خرمای رقم استعمران درجه یک هر کیلوگرم ۴۸ هزار ریال و خرمای درجه ۲ حدود ۱۵ درصد کمتر از خرمای درجه یک تعیین شده است.
کد خبر: ۷۷۴۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳ 26 August 2019

محمد مطرودی افزود: امسال به منظور حمایت از نخلداران و کشاورزان خرمشهری قیمت خرما نسبت به سال گذشته ۶۵ درصد افزایش دارد.

وی با بیان اینکه تمامی هزینه های حمل و نقل و تهیه صندوق به عهده کارگاه های بسته بندی خرماست گفت:در حال حاضر کارگاه های بسته بندی خرما به تحویل خرمای خریداری شده آمادگی دارند.

مطرودی تولید خرما در خرمشهر را بین هفت تا هشت هزار تن بیان کرد و گفت: پیش بینی می شود امسال چهار هزار تن خرمای مازاد بر نیاز کشاورزان به نرخ توافقی خریداری و صادر شود.

وی شمار کارگاه های بسته بندی خرما در خرمشهر را پنج واحد عنوان کرد و گفت: در حال حاضر پنج کارگاه بسته بندی خرما در خرمشهر وجود دارد که  از این تعداد سه کارگاه فعال و ۲ کارگاه دیگر به دلیل کمبود نقدینگی نیمه فعال هستند و به زودی تسهیلات مورد نیاز به این واحدها پرداخت می شود.

به گزارش ایرنا در سال گذشته سه هزار تن خرمای عمدتا رقم استعمران از سوی کارگاههای بسته بندی در خرمشهر  به نرخ هر کیلوگرم ۲۹ هزار ریال و مابقی خرمای درجه ۲ به نرخ ۲۴ هزار و ۶۰۰ ریال خریداری شد.

شهرستان خرمشهر سه هزار و ۷۰۰ هکتار نخیلات دارد که از این میزان دوهزار و ۱۰۰ هکتار بارور و یکهزار و ۹۰۰ هکتار به مرحله ثمر دهی نرسیده است. 

در سال زراعی گذشته بیش از ۱۹ هزار و ۵۰۰ اصله انواع پاجوش نخل از نوع برحی و سایر ارقام در خرمشهر کشت شد که از این میزان ۷۰ درصد اصله پاجوش نخل بر اثر بالا رفتن شوری آب رودخانه کارون و اروند از بین رفته است. 

شهرستان خرمشهر ۴۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد.

منبع: ايرنا
برچسب ها: خرما ، خرید تضمینی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار