رئیس پلیس فتا فارس در خصوص افزایش سفرهای تابستانی در روزهای پیش رو هشدار داد و گفت: باتوجه به وارد شدن به ماه شهریور و روزهای پایانی تابستان دغدغه هموطنان گرامی برای تهیه بلیط و تورهای مسافرتی در حال افزایش است.
کد خبر: ۷۷۴۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳ 25 August 2019

تابناک فارس به نقل از پلیس فتا: سرهنگ حبیب اله رجبلی گفت: در همین راستا شرکت‌های مختلف گردشگری در حال تبلیغات وسیع و گسترده برای تورهای مسافرتی هستند و متأسفانه افراد سودجو نیز از این موقعیت استفاده کرده و به طرق مختلف اقدام به کلاهبرداری از هموطنان می‌نمایند.
این مقام انتظامی گفت: یکی از ترفندهای کلاهبرداران در این زمینه هدایت هموطنان به سایت‌های جعلی برای خرید بلیط هواپیما، اتوبوس، قطار و ... است که برای خرید بلیط، به صورت اینترنتی نیاز است کاربران اطلاعات حساب بانکی خود را وارد سیستم نمایند و کلاهبرداران از این فرصت سوءاستفاده کرده و با راه‌اندازی سایت‌های جعلی ولی شبیه به سایت‌های اصلی (فیشینگ (phishing)) اقدام به سرقت اطلاعات افراد، برای سوء‌استفاده‌های مالی و برداشت از حساب هموطنان می‌نمایند.

وی در ادامه گفت: یکی دیگر از ترفندهای کلاهبرداران در این زمینه، فروش بسته‌ها و تور‌های مسافرتی با قیمتی بسیار پایین از طریق تبلیغات اینترنتی است. در اینگونه از تبلیغات کلاهبرداران با تبلیغات وسوسه انگیز افراد را ترغیب به خرید تورهای مسافرتی از آن طریق می‌نمایند. متأسفانه شاهد این موضوع هستیم که پس از واریز وجه به حساب فرد کلاهبردار، دیگر پاسخگوی تماس‌ها‌ی تلفنی هموطنان نمی‌باشد.
سرهنگ رجبلی گفت: از همین رو به هموطنانی که قصد مسافرت در روزهای پیش رو را دارند توصیه می‌کنیم تا برای خرید بلیط سفر، ثبت نام تورهای مسافرتی و ... حتماً از طریق سایت‌های معتبر اقدام نمایند.

رئیس پلیس فتا فارس گفت: هموطنان در صورت مواجه با موارد مشکوک می‌توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir و یا تلفن : ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰۴ گزارش نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار