نصراللهی‌زاده: هیچ استخدامی در قالب پارتی‌بازی در کردستان صورت نگرفته است
کد خبر: ۷۷۴۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱ 26 August 2019

بهرام نصراللهی‌زاده مدعی شده «هیچ استخدامی در قالب پارتی بازی در استان صورت نگرفته و فقط افراد از طریق سیستم رسمی یعنی آزمون بکار گرفته می‌شوند»؛ حالا سؤال ما از این مدعی محترم آن است که بفرماید رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در چه تاریخی به استخدام دولت درآمده و از طریق کدام آزمون استخدامی؟

به گزارش تابناک کردستان، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان به تازگی در مصاحبه با یکی از نشریات محلی گفته «هیچ استخدامی در قالب پارتی بازی در استان صورت نگرفته و فقط افراد از طریق سیستم رسمی یعنی آزمون بکار گرفته می‌شوند»!

تردیدی وجود ندارد که اشاره نصراللهی‌زاده به این مورد خاص، وجود اخبار و شایعات زیادی بین مردم و خصوصاً در رسانه‌ها و فضای مجازی در سال‌های متمادی در استان و بالاخص در دو سال اخیر در رابطه با استخدام‌های غیرقانونی بوده که در صورت صحت می‌تواند از مصادیق بارز وجود فساد در دستگاه‌های اداری استان باشد.

یک منبع رسمی در گزارشی ـ فارغ از صحت و سقم آن ـ وجود فساد اداری در دستگاه‌های اجرایی کردستان را اعلام و یک مسئول صاحب صلاحیت استان در موردی خاص که می‌تواند یکی از مصادیق مهم فساد اداری باشد با اطمینان! وجود فساد را رد کرده است؛ حال که مسئولان بلندپایه استان بر تکذیب گزارش اصرار می‌ورزند و سعی باطل در زدودن رسوبات منفی آن در اذهان عمومی دارند بد نیست ادعای نصراللهی‌زاده در ارتباط با سلامت استخدام اداری با استفاده از یک معیار قانونی راستی‌آزمایی شود.

در ماده 41 فصل ششم قانون مدیریت خدمات کشوری به عنوان معیار مشروع‌ راستی‌آزماییِ قانونمندی استخدام‌ها آمده «ورود به خدمت و تعیین صلاحیت استخدامی افرادی که داوطلب استخدام در دستگاه‌های اجرایی می‌باشند بر اساس مجوزهای صادره، تشکیلات مصوب و رعایت مراتب شایستگی و برابری فرصت‌ها انجام می‌شود».

جناب نصراللهی‌زاده! شرط صریح و روشن ورود به خدمت دولت، قبولی در آزمونی است که بر اساس  مجوز مراجع ذی‌صلاح برگزار و فرصت برابر شرکت در آن به کلیه کسانی که شرایط لازم را داشته باشند داده شود؛ دوباره بخوانید! فرصت برابر؛ بنابراین هر نیرویی که از راه دیگری وارد خدمت دولتی شده باشد، ورودش غیرقانونی و مصداق بارز فساد است؛ یعنی نمی‌دانید در اتاق‌های مجاور مدیران ارشد و ستادی چند نفر از نیروهای آزمون نداده‌‌ای پرسه می‌زنند که به کمک صاحب‌منصبان بی‌کفایت و مرده‌وجدان به مانند دزدان حرفه‌ای و حرامیان، حریم قانون را شکسته و با اجحاف در حق دیگران مناصب دولتی را غصب کرده‌اند؟ تخصیص پست‌های اداری خارج از ضوابط خدمتی و تنها به سفارش مقامات نالایق و زبون، فساد اداری نیست؟

جناب مسئول امور اداری و استخدامی استان! حتماً اعتراض برخی قبول‌شدگان آزمون یکی از واحدهای اداری استانداری را هم نشنیده‌اید که فریادشان از ستم روا داشته شده در حق‌شان به آسمان بلند شده بود و رسانه‌های استان بارها این دادخواهی را منعکس کردند! کتمان حقیقت بدین روشنی؟ اگر طالب حقیقت باشید نیازی نیست برای کشف نیروهای رانتی دور جهان بگردید کمی به اطراف‌تان دقت کنید!

جناب نصراللهی‌زاده! شما و هم‌فکران‌تان در مناسبت‌های مختلف توصیه به اشاعه امید در جامعه کرده و منتقد را متهم به اشاعه ناامیدی می‌کنید! یعنی نمی‌دانید ناامیدی زمانی بر جامعه مستولی می‌شود که رانت‌خواران و تجمیع‌کنندگان اموال نامشروع امید به حاکمیت قانون را از بین برده باشند؟ راستی طبق محاسبات شما! چند درصد از تحصیل‌کردگان از کار بازمانده کردستان و والدین آنها برای این اظهارات شما پشیزی ارزش قائل هستند؟

به خود آیید و در جایگاه مسئول امور اداری و استخدامی سری به امور اداری رأس ادارات استان بزنید و پرونده‌های استخدامی را بررسی کنید، خواهید دید که در بکارگیری چند نفر از آنها ماده کلیدی و مظلوم 41 قانون مدیریت خدمات کشوری نادیده گرفته شده و به چند نفر، پست‌های نامرتبط، صرفاً به خاطر استفاده از مزایای مادی آن داده شده، آن وقت اگر وجدان‌تان نمرده باشد شرمنده اظهارات خود شده و دیگر هرگز نخواهید گفت هیچ استخدامی در قالب پارتی‌بازی صورت نگرفته است!

و اما؛ چه برخی بپذیرند و چه عصبانی باشند دستور ویژه قاضی‌القضات درباره کردستان چراغ امید را در دل پدران و مادران بسیاری در این استان روشن کرده است، آنهایی که به درست یا نادرست معتقدند در استخدام دولتی، حق فرزندان‌شان ضایع شده است؛ با این وصف، شاید بررسی عملکرد حوزه «توسعه منابع استانداری کردستان» توسط هیئت تعیین شده به‌دستور آیت‌الله رئیسی، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر باشد.

آقای رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان! واقعاً؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار