استاندار خوزستان گفت: دستور اجرای طرح بورسیه تحصیلی جوانه ها را برای سال تحصیلی ۹۹-۹۸ استان صادر می‌کنم و اعطای این بورسیه با محوریت دانش آموزان مناطق محروم و روستایی است.
کد خبر: ۷۷۴۷۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۴ 25 August 2019

غلامرضا شریعتی فرد عصر یکشنبه در جلسه شورای اداری خوزستان در تالار امام رضا شهرک نفت اهواز اظهار کرد: امسال به عنوان رونق تولید نامگذاری شده که همه مدیران برای عزت و سربلندی نظام جمهوری اسلامی به منویات مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشاند؛ همچنین در راستای تحقق شعار سال از هیچ کوششی فروگذار نکنند.

به گزارش"تابناک" وی افزود: امسال ۴۶۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیارد تومان به مناسبت هفته دولت در خوزستان افتتاح می شود که از این میان ۳۹ پروژه ملی، ۲۲۰ پروژه استانی و سایر نیز ۲۱۰ پروژه است.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه ۲۰۹ پروژه روستایی و ۲۳۰ شهری است، تصریح کرد: میزان اشتغالزایی پروژه های هفته دولت چهار هزار و ۸۳۵ نفر و همچنین از نظر اعتبار سازمان بنادر و دریانوردی با اعتبار ۱۳۱ میلیارد تومان، توزیع برق استان با اعتبار ۱۰۵ و شرکت گاز استان با ۴۹ میلیارد در رتبه های اول تا سوم هستند.

شریعتی با اشاره به اینکه از نظر تعداد پروژه ها به ترتیب شرکت توزیع برق استان با ۱۶۰ پروژه، بنیاد مسکن با ۱۰۴ پروژه و شرکت شهرک های صنعتی با ۵۹ پروژه رتبه اول تا سوم هستند، گفت: بیشترین پروژه های هفته دولت به ترتیب در شهرهای حمیدیه، آبادان و اهواز به بهره برداری رسیده و از نظر اعتبار هزینه شده نیز شهرهای بهبهان، شوشتر و مسجدسلیمان به ترتیب در جایگاه اول تا سوم قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه مسئول بازگشایی مدارس در شهرستان ها فرمانداران هستند، اضافه کرد: بعد از خانواده آموزش و پرورش مسئول تعالی بخشیدن به جامعه و نسل آینده را برعهده دارد و تقویت این دو نهاد در اولویت سیاست گذاری های استان خوزستان است.

استاندار خوزستان با تأکید بر اینکه محرک هر جامعه ای نیروی انسانی و نه سرمایه های مادی یا منابع است، گفت: طی این سال ها تلاش کردیم که بحث آموزش را به عنوان یکی از موارد اصلی استان در دستور کار قرار دهیم و توسعه کمی مدارس (ساخت و ساز مدارس جدید، بهسازی و تعمیرات مدارس)، برچیده شدن مدارس کانکسی، شناسایی و جذب دو هزار و ۳۵۱ نفر از کودکان بازمانده از تحصیل، بورس تحصیلی جوانه ها ویژه دانش آموزان مناطق محروم در راستای عدالت آموزشی، اجباری کردن پیش دبستانی (برای جبران مشکلات دانش آموزان دوزبانه ها) و همچنین انسداد مبادی بی سوادی (از طریق کاهش نرخ بی سوادی در استان) را در دستور کار خود قرار دهیم.

شریعتی با اشاره به اینکه دولت با موج مشکلات و نارسایی ها مواجه بوده یادآور شد: دشمن این نظام به هم قطاران اروپایی گفته که اگر سه ماه با ایران همکاری نکنند این کشور نابود می شود و دولت با چنین فشارهایی روبرو بوده است؛ در عین حال همه بسیج شدند تا با این مشکلات بجنگند و بیش از چند سال از این تحریم ها گذشته و کشور به خوبی در حال مدیریت است.

وی عنوان کرد: کسب رتبه های برتر کنکور در سال جاری، ایجاد رضایتمندی از بورس تحصیلی دانش آموزان کم برخودار استان از طریق آزمون سراسری استاندارد و با رعایت عدالت آموزشی و همچنین کسب رتبه های برتر دانش آموزان استان در جشنواره های خوارزمی، تربیتی، ورزشی و سلامت کشوری از جمله ثمره برنامه ریزی های در راستای توجه ویژه به آموزش و پرورش خوزستان است.

استاندار خوزستان گفت: با توجه به اینکه در آستانه بازگشایی مدارس هستیم و برخی از مدارس استان در جریان سیل و زلزله اخیر دچار آسیب دیدگی شده اند، باید همه دستگاه های ذیربط با تمام توان در مدت باقیمانده مدارس را آماده حضور دانش آموزان کنند.

شریعتی در پایان گفت: بیش از ۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات نفت برای بازسازی مدارس مناطق سیل زده و همچنین کمک های خیران و اعتبارات دولتی جذب شد.

حجت الاسلام سید عبدالنبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در این نشست، با اشاره به احتمال ترسالی سال آبی آینده، اظهار کرد: کار انجام لایروبی و ترمیم سیل‌بندها از تاکیدات مقام معظم رهبری بوده و نکند کاری کنیم که با بروز اتفاقی مورد سرزنش قرار بگیریم؛ باید توجه کنیم که در اسرع وقت ترمیم سیل‌بندها اجرا شود.

وی با تاکید بر رعایت نظم و حضور به موقع در جلسات، گفت: فرهنگ‌سازی باید از اینجا آغاز شود و اگر از مردم انتظار نظم و قانون مداری داریم ابتدا باید مسوولان به آن عمل کنند.

امام جمعه اهواز با اشاره به بازدیدهای خود از محلات گوناگون و مشاهده محرومیت‌ها در مرکز استان، اظهار کرد: بحث مشکل آب و فاضلاب اولویت اول ما است و مقام معظم رهبری نیز به رییس جمهور برای تخصیص اعتبار و اصلاح مشکل فرمان داد.

در ادامه علی‌حسین حسین‌زاده اظهار کرد: موفقیت دانش‌آموزان استان در کنکور سراسری را تبریک می‌گویم اما در بحث عدالت آموزشی مردم از ما می‌پرسند که چند نفر از دانش‌آموزانی که در کنکور سراسری رتبه کسب کرده‌اند در مدارس دولتی درس خوانده‌اند؟ چند نفر از آن‌ها از روستاها و عشایر هستند؟

وی افزود: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود در هیات دولت اشاره کردند که پیشرفت و توسعه مطلوب است، اما پیشرفتی که با عدالت همراه نباشد، مطلوب ما نیست. در حوزه آموزش نیز این مساله برای ما مهم است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفت: یکی از رویکردهای ما در حوزه آموزش، توجه به مناطق کم‌برخوردار و محروم بوده است. رتبه آموزش و پرورش استان در کشور در جایگاه پایینی قرار دارد. این رتبه در شأن استان و فرزندان این مرز و بوم نیست. ما به برنامه‌ریزی، توجه بیشتر و شجاعت در تصمیم‌گیری نیاز داریم. همه دستگاه‌ها باید به آموزش و پرورش کمک کنند. آموزش و پرورش نمی‌تواند به صورت ایزوله کار کند. باید سایر دستگاه‌های حوزه فرهنگی در کنار حوزه آموزش و پرورش قرار گیرند تا بتوانیم انتظار تغییر، تحول و ارتقا داشته باشیم.

حسین‌زاده خاطرنشان کرد: به دستور استاندار اقداماتی در زمینه آموزش و پرورش انجام شده است. در همین راستا طرح جوانه را اجرایی کردیم و از بین حدود 100 هزار نفر از مناطق محروم، به بیش از هزار نفر بورسیه تحصیلی دادیم. این افراد هم حمایت معنوی دریافت می‌کنند و هم حمایت مالی. همچنین طرح بازماندگان از تحصیل در استان اجرایی شد و تقریبا همه کسانی که در مقطع ابتدایی ترک تحصیل کرده بودند، توسط خود آموزش و پرورش و سمن‌ها شناسایی شدند. با تلاش‌هایی که انجام شده است، تعداد زیادی از این افراد مجددا به چرخه آموزش بازگشتند. این طور نیست که این بچه‌ها تنها در مدرسه ثبت‌نام کرده باشند، بلکه آموزش آن‌ها بعد از بازگشت به تحصیل نیز در مدارس رصد می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار