معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان گفت:طی سه سال قبل خوزستان در بحران مدیریت و بعد از گرد و غبار بهمن ۹۵ پنج ابر بحران از جمله آتش سوزی های گسترده را پشت سر گذاشت.
کد خبر: ۷۷۴۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۵ 25 August 2019

کیامرث حاجی‌زاده در شورای اداری خوزستان که امروز یکشنبه (3 شهریورماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در سه سال اخیر خوزستان در بحران مدیریت شده است. از بهمن 95 تاکنون، خوزستان پنج ابربحران گرد و خاک، آتش‌سوزی جنگل‌ها، خشکسالی، زمین‌لرزه و سیلاب را تجربه کرده است.

به گزارش"تابناک" وی افزود: وضعیت زیرساخت‌ها در خوزستان به نحوی است که این زیرساخت‌ها پیش از انقلاب ویژه چند شهر نفتی بودند. پس از انقلاب با استقرار جمهوری اسلامی و وقوع جنگ تحمیلی، زیرساخت‌های ما تا حد زیادی آسیب دیدند. با شروع بحران گرد و خاک و پای کار آمدن رئیس جمهوری و دولت و پیگیری‌های مستمر در تمام نهادهای مربوطه در جمهوری اسلامی، حرکت جدی در استان برای رسیدگی به زیرساخت‌ها آغاز شد.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان ادامه داد: در مصوبه فروردین 96 اعتبارات خوبی برای استان رقم خورد. در بحران گرد و خاک استان در سال 95، آب و برق و زیرساخت‌های ما به کلی مختل شد و شرایط اضطراری برای استان به وجود آورد. با کارهای خوبی که بعد از آن انجام شد، می‌توان گفت در بحران‌های بعدی حداقل کمترین مشکلات را در این حوزه‌ها داشتیم. این مساله نوید امیدواری به مردم می‌دهد. در مهار این پنج ابربحران به ویژه بحران سیلاب، مردم حماسه دیگری مانند جنگ تحمیلی را خلق کردند.

حاجی‌زاده با اشاره به لزوم بیان خدمات انجام شده در هفته دولت، خاطرنشان کرد: در بیان خدماتی که انجام می‌شود باید حقایق را بگوییم و غلو نکنیم و هر جا قصور و کم‌کاری داشتیم باید جرات گفتن دلایل آن به مردم را داشته باشیم. اگر دلایل ما موجه باشند، قطعا مردم می‌پذیرند. هر جا هم لازم باشد باید عذرخواهی کنیم. 

وی افزود: نمایشگاه هفته دولت نیز در نمایشگاه بین‌المللی اهواز برپا می‌شود. از همه دستگاه‌ها می‌خواهم که در این نمایشگاه شرکت فعالانه‌ای داشته باشند.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان گفت: نظام ما یک نظام مردم‌سالاری دینی است و قوانین ما برگرفته از شریعت هستند. نقد منصفانه و دلسوزانه نیز در آیین ما آمده است. اگر نقدی می‌شود، انتظار دارم به این مساله نیز توجه داشته باشید که خوزستان در سه سال گذشته در بحران، مدیریت شده و مدیریت در استان در حالت عادی انجام نشده است.

در ادامه مهدی رفیعی اظهار کرد: سند تحول بنیادین مأموریت آموزش و پرورش را به خوبی تعیین کرده و آموزش و پرورش مهمترین نهاد تعلیم و تربیت رسمی فرزندان این مرز و بوم است.

وی با اشاره به اینکه مدارس باید محل وفاق و محبت باشد، افزود: انتظار داریم که دانش آموزانی منضبط، بامحبت، فکور، با مهارت امیدوار، متعهد، مؤمن داشته باشیم که احترام به محیط زیست و همنوع را نیز مدنظر داشته باشند؛ این انتظارها همه به خوبی در حوزه تعلیم و تربیت عمومی در ۶ ساحت سند تحول بنیادین نیز ذکر شده است.

سرپرست آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه خودکنترلی را باید از طریق اجازه اشتباه کردن به دانش آموزان به رسمیت شناخت، تصریح کرد: تعلیم و تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی بر مبنای تقویت بنیان های آگاهی بخش دینی برای دانش آموز، تربیت سیاسی و اجتماعی، تربیت اقتصادی و حرفه ای، تربیت علمی و فناورانه (باید در پژوهش سرآمد باشیم که این ارتباطی به یک معدل ساده ندارد)، زیبایی شناسی و هنری و همچنین تربیت زیستی و بدنی ۶ ساحت تربیتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

رفیعی ادامه داد: تربیت باید منجر به رفتار آگاهانه و اختیاری شود؛ مبنای رفتار آگاهانه عقلانیت است و باید بدانیم رفتار فرزندان عاقلانه و خودکنترلی هست یا اینکه هنوز توسط اولیا از راه دور کنترل می شوند.

وی با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات موجود در جامعه ناشی از کم توجهی به آموزش و پرورش است، یادآور شد: اگر مسئولیت، نظم، پشتکار و جدیت در فرزندان ایجاد شود قطعا در آینده نیز برای فعالیت در بخش های مختلف موفق خواهند بود.

سرپرست آموزش و پرورش خوزستان تأکید کرد: راه برون رفت از مشکلات مختلف استان و کشور از آموزش و پرورش عبور می کند؛ آموزش و پرورش گلوگاه و گذرگاه دانایی ملی است که بدون توجه به آن نمی توان از این مسیر عبور کرد.

رفیعی با اعلام خبر شروع فعالیت پنج دانشگاه تربیت معلم با دو هزار دانشجوی جدید اضافه کرد: امسال یک هزار و ۱۹۷ نفر از طریق ماده ۲۸ به شیوه استخدام پیمانی به جمع نیروی انسانی آموزش و پرورش خوزستان اضافه می شوند.

وی با اشاره به اینکه ۹۱ درصد از مدارس خوزستان به صورت تایم ثابت مدیریت می شوند، گفت: آموزش و پرورش شاید کمبود نیروی انسانی باشد ولی برای جذب نیروهای جدید داشتن استانداردهای لازم را درنظر می گیریم.

سرپرست آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: در برخی شهرستان ها نیروی انسانی به خوبی توزیع نشده و عدالت آموزشی باید درنظر گرفته شود تا مدارس مناطق محروم از نیروهای خوب نیز استفاده و دانش آموزان آنها از کیفیت بالای تربیت و آموزش بی بهره نمانند.

رفیعی در پایان با بیان اینکه یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانش آموز، ۵۷ هزار نیروی انسانی و خانواده هر دو قشر باعث شده تا آموزش و پرورش بزرگترین مجموعه رسانه ای باشد، گفت: نقد منصفانه هیچ اشکالی ندارد ولی در کنار نقد نقاط ضعف باید از نقاط مثبت هم سخن گفت و جشن موفقیت های مختلف را به صورت ماهانه برگزار کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار