عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: کاهش مصرف برق در تابستان صرفه‌جویی ۴۰ هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی به همراه داشت.
کد خبر: ۷۷۵۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 27 August 2019

به گزارش تابناک فارس: کوروش کرم پور حقیقی گزارش معاون وزیر نیرو در حوزه مصرف برق را در مقایسه با مصرف برق در سال گذشته بسیار خوب و امیدوار کننده عنوان کرد و گفت: ‌همکاری مردم هم در کاهش مصرف برق در پیک مصرف قابل توجه بوده است.

نماینده مردم فیروزآباد در مجلس دهم شورای اسلامی تصریح کرد: وزارت نیرو برای تامین برق در طول ۲۴ ساعت شبانه روز با برنامه عمل کرده است و این برنامه‌ریزی، همکاری مردم را هم به همراه داشته است. چرا که وقتی مردم ببینند مسئولان با برنامه کار می‌کنند، پاسخ مناسبی می‌دهند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی در پاسخ به این پرسش که آیا در نشست امروز، از رسیدگی به اعتراضات مردم مناطق جنوب کشور نسبت به افزایش تعرفه برق هم گزارشی ارائه شده است یا نه، گفت:‌ وزارت نیرو بعضا این موضوع را اصلاح کرد و هنوز برنامه‌هایی در دستور کار دارد.

در جلسه 15 اردیبهشت امسال بود که کمیسیون انرژی وزارت نیرو مکلف به بازگرداندن تعرفه های برق به سال ۹۷ شد اما امروز پس از گذشت 3 ماه می گویید هنوز برنامه هایی در دستور کار است؟؟؟

و ما فراموش نکردیم که وزارت نیرو در توضیحات خود اعلام کرد که بنا بر قانون برنامه توسعه ششم افزایش پلکانی تعرفه‌ها باید تا سال ۱۴۰۰ محقق شود...

اما ماده ۳۹ قانون برنامه بودجه سالانه  اشاره دارد که با توجه به وضعیت اقتصادی و اجتماعی باید این اتفاق افتد و هرگونه تغییر در تعرفه‌ها باید در لایحه بودجه سنواتی به مجلس ارائه شود.

در نتیجه افزایش تعرفه‌ها از سوی وزارتخانه ها اقدامی غیرقانونی بوده و قابل قبول نیست چراکه این موضوع در شرایط فعلی  باعث افزایش فشار اقتصادی به مردم به ویژه در مناطق گرمسیری و جنوب می شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار