مدرسه را می توان بنیادی ترین قدم هر کودکی برای ورود به دنیای واقعی دانست. مدرسه دانش آدم ها را درباره موضوعات مختلف بالا می برد و زندگی آن ها را شکل می دهد تا بتوانند با شجاعت و با آغوش باز به پیشواز آینده بروند. یک مدرسه نرمال قاعدتا شامل تعداد زیادی دانش آموز با کتاب، کیف و چندین و چند کلاس است. دانش آموزان در مدارس از معلمانشان تکالیف را دریافت می کنند و موظفند تا هر جلسه انجام دهند چون قرار است که از طریق همین تکالیف ارزشیابی شوند و علاوه بر این معلم ها از این طریق می توانند استعداد و مهارت های داش آموزانشان را بسنجند. اما مدرسه هایی هم وجود دارند که کاملا این شیوه ها را کنار گذاشته اند و سیستم منحصر بفرد آموزشی خودشان را ابداع کرده اند.
کد خبر: ۷۷۵۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵ 26 August 2019

مدرسه جادوگری | Witch School

مدرسه جادوگری در ایالت ماساچوست آمریکا قرار دارد و توسط شخصی به نام rev. Ed Hubbard تاسیس شده است. این مدرسه درس ها را به صورت آنلاین ارائه می دهد و لازم نیست در مدرسه حضور داشته باشید ولی بعضی ها می توانند انتخاب کنند که حضور فیزیکی داشته باشند. این مدرسه عقاید جادوگران و بعضی از تردستی ها و کارهای آن ها را آموزش می دهد و از سال ۲۰۰۴ که تاریخ گشایش مدرسه بوده، بیشتر از ۲۰۰۰۰۰ نفر در آن ثبت نام کرده اند. این مدرسه علیرغم مخالفان زیادی به خصوص از طرف مسیحیان ارتدوکس که دارد، همچنان با همان قدرت به راهش ادامه می دهد.

مدرسه جادوگری ماساچوست

مدرسه قطاری | Train platform school


دومین مورد از مدارس عجیب جهان متعلق به مدرسه قطاری است. دیدن کودکانی که در ایستگاه های قطار هندهمه ی زندگی شان را می گذرانند به جای این که به مدرسه بروند دردناک بود آن هم وقتی که در فقر کاملند و تحصیلات می توانست زندگی آن ها را کاملا عوض کند. به همین خاطر معلمی به نام Inderjit Khurana تصمیم گرفت تا به جای این که کودکان را به مدرسه بکشاند، مدرسه را به پیشواز آن ها ببرد. در واقع مدرسه آن ها در قطار است، آن ها در این مدارس شعر، عروسک گردانی و بازیگری یاد می گیرند و در هر زمانی که بخواهند می توانند مدرسه را ترک کنند. در این مدرسه حتی غذا و خدمات پزشکی هم به کودکان و هم به خانواده هایشان ارائه می شود.

مدرسه قطاری هند

مدرسه جادوی مارها | Snake charming school

در این مدرسه در هند به کودکان از سن دو سالگی نحوه ی جادو کردن مارها را آموزش می دهند و همین که کودکان به سن ۱۲ سالگی می رسند تقریبا دیگر همه چیز را درباره مارها و طبیعت آن ها می دانند و آماده شده اند تا به صورت حرفه ای با آن ها کار کنند. پسرها یاد می گیرند چطور با صدای فلوت مار را میخکوب کنند و دخترها هم نحوه ی نگهداری از مارها را آموزش می بیند.

مدرسه جادوی مارها

مدرسه آزاد بروکلین | Brooklyn free school

همان طور که از اسم این مدرسه پیداست، مدرسه ای آزاد در آمریکا است که در سال ۲۰۰۴ تاسیس شده است. در این مدرسه هیچ قانونی برای دانش آموزان وجود ندارد در واقع ایده این است که دانش آموزان بتوانند خودشان راهشان را پیدا کنند. دانش آموزان درباره ی این که چه چیزی را دوست دارند یاد بگیرند آزادند و اگر به نشستن بر سر کلاس درس علاقه مند نباشند می توانند در خانه بمانند. علیرغم وجود انتقادهای فراوان به خاطر نبود مقررات، این مدرسه به خاطر شهرت فراوانی که در مدارس عجیب جهان دارد همچنان به کار خود ادامه می دهد.

مدرسه آزاد بروکلین

مدرسه قایقی | Boat school

به خاطر بارش باران های سهمگین و سنگین موسمی در بنگلادش، تحصیلات هزاران کودک به خطر تخریب خانه ها و مدارس تحت الشعاع قرار گرفت. در این میان یک موسسه خیریه ای به نام Shidhulai Swanirvar Sangstha مدارسی روی قایق ساخت تا بتواند مشکل آموزشی بچه ها را حل کند. دانش آموزان هر روز بر روی این قایق ها رفته و کلاس درسشان شروع می شوند، این کلاس ها به کامپیوتر، اینترنت و یک کتابخانه کوچک مجهز هستند.

مدرسه قایقی بنگلادش

مدرسه غاری دونگژونگ | Dongzhong cave school

در این مدرسه که از دیگر مدارس جهان است، دانش آموزان در داخل غار آموزش می بینند. این غار در گوئیژو چین قرار دارد و در سال ۱۹۸۴ تاسیس شده است و در حال حاضر ۱۸۶ دانش آموز و ۸ معلم دارد. گوئیژو یکی از فقیرترین استان های کشور چین است و تقریبا هیچ کمکی از دولت دریافت نمی کند و بنابراین تصمیم گرفتند تا خودشان مدرسه ای درست کنند.

مدرسه غاری دونگژونگ

مدرسه ابتدایی آبو | Abo Elementary School

این مدرسه در نیومکزیکو قرار دارد و اولین مدرسه زیر زمینی ایالات متحده است که در طول دوران جنگ سرد که بین آمریکا و روسیه بود، ساخته شده است. آن ها در واقع می خواستند که حتی در دوران جنگ هم آموزش بچه ها ادامه دار باشد تا آن ها عقب نیفتند. در سال ۱۹۹۵ این مدرسه مدتی بسته شد ولی الان دوباره به کار خود ادامه می دهد. کودکانی که الان در این مدرسه هستند نمی دانند که در چه جای مهمی در حال درس خواندن هستند.

مدرسه ابتدایی آبو

مدرسه ابتدایی گولو | Gulu Elementary school

این مدرسه در کشور چین قرار دارد و یکی از دیدنی ترین مدارس این فهرست مدارس عجیب جهان است. گولو روستایی کوچک در منطقه ی کوهستانی استان سیچوان است که در واقع مسیر زیگزاگی، باریک و کوهستانی ای که دارد باعث منحصر بفرد شدن آن شده است. این مدرسه در اواخر دهه ی ۸۰ ساخته شده است با این حال یکبار مرمت شده است.

مدرسه ابتدایی گولو

مدرسه ی آینده فیلادلفیا | Philadelphia school of future

این مدرسه در سال ۲۰۰۶ تاسیس شد و دانش آموزان می توانند در آن چشم اندازی به آینده داشته باشند. دانش آموزان هیچ مداد و یا دفتری به همراهشان ندارند، آن ها در مدرسه با اپلیکیشن های مختلف مایکروسافت مثل وان نت، ریاضی و علوم یاد می گیرند. ساعت شروع کلاس ها از ۹ صبح تا ۴ بعدازظهر است که دقیقا برابر ساعت کاری اداره هاست و در واقع بچه ها را برای آینده آماده می کند. دانش آموزان این مدرسه بسیار موفق هستند و به نظر می رسد در ریاضی، حرف های زیادی در آینده برای گفتن داشته باشند.

مدرسه ی آینده فیلادلفیا

مدرسه الف ها | Elf school

این مدرسه در کشور ایسلندقرار دارد و فرهنگ عامه و رسوم جن و پری ها در و موجوداتی که انسان های نمی توانند ببینند را در آن به بچه ها آموزش می دهند. از زمان تاسیس این مدرسه در سال ۱۹۹۰ بیشتر از ۹۰۰۰ نفر در آن ثبت نام کرده اند.

مدرسه الف ها در ایسلند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار