معاون صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان از حضور هفت هنرمند صنایع دستی استان در شش رشته هنری در سی‎و‎دومین نمایشگاه ملی صنایع دستی که از سوم شهریور 98 در محل دائمی نمایشگاه‎های بین‎المللی گشایش می‎یابد خبر داد.
کد خبر: ۷۷۵۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶ 27 August 2019

شکرالله قاسمی در این باره اظهار داشت: سی‎ودومین نمایشگاه ملی صنایع دستی تا 9 شهریورماه جاری ادامه دارد.

او با اشاره به حضور اداره‎کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان و برپایی غرفه در این نمایشگاه عنوان کرد: خوشبختانه با تلاش‎هایی که صورت دادیم، در بهترین فضای نمایشگاهی غرفه خوزستان را برپا و صنعتگران استان را نیز به منظور عرضه محصولات خود به صورت رایگان در بخش‎هایی که بصورت مجزا درون غرفه اصلی تعبیه شده‎اند جانمایی کرده‎ایم.

معاون صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی با بیان این‎که غرفه اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان در سی‎ودومین نمایشگاه ملی صنایع دستی در فضایی به مساحت 110 متر ایجاد شده است گفت: باتوجه به این‎که به تازگی اهواز و دزفول به عنوان شهر ملی صنایع دستی در رشته‎های مینای صبی و کپوبافی انتخاب شده‎اند و شوشتر و هویزه نیز به صورت مشروط در رشته‎های احرامی‎بافی و بوریابافی به این عنوان نایل آمده‎اند، چهار بخش مجزا از غرفه استان را به منظور آشنایی عموم با شهرهای ملی و رشته‎های منتسب به آن‏ها، به این شهرها اختصاص داده‎ایم.

وی افزود: در این نمایشگاه محصولاتی از دسترنج صنعتگران استان به منظور عرضه و فروش در معرض دید عموم قرارگرفته است که شامل مینای صبی، کپو، بوریا و حصیر، گلیم و گبه، سفال سنتی و احرامی هستند.

قاسمی با اشاره به صنعتگران استان در این نمایشگاه تصریح کرد: حامد جیزان از اهواز (شهر ملی مینای صبی)، زینت ظهیرنیا و اختر رسول‎منش از دزفول (شهرملی کپو)، ناجی والی‌پور از هویزه در رشته بوریابافی، کریم زرگریان از شوشتر در رشته احرامی‎بافی، جهان‌افروز نجفوند دریکوندی از اندیمشک در رشته گلیم‌بافی و مهرداد مهردادیان از شوش در رشته سفالگری‌سنتی هنرمندان خوزستانی حاضر در نمایشگاه هستند.

او ضمن دعوت از شهروندان تهرانی و خوزستانی‎های مقیم تهران برای حضور و بازدید از سی‎و‎دومین نمایشگاه ملی صنایع دستی یادآور شد: هنرمندان استان خوزستان در قالب غرفه اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان در رشته‎های یادشده در سالن 8 و 9 اقدام به عرضه تولیدات صنایع دستی خود می‎‏کنند.

معاون صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان اضافه کرد: ساعت بازدید از این نمایشگاه از ساعت 10 تا 18 درنظر گرفته شده و بازدید از آن برای تمامی علاقه‌مندان و فعالان صنایع‌دستی به‌صورت رایگان است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار