در چهارمین روز از هفته دولت ۸ پروژه عمرانی در آبادان افتتاح و یا عملیات اجرائیشان آغاز شد.
کد خبر: ۷۷۵۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵ 28 August 2019

شهردار آبادان در آئین افتتاح پروژه بهسازی معابر فاز ۲ امیرآباد اظهار کرد: در عملیات بهسازی جاده علی ابن ابیطالب (ع) شامل احداث دو باند به طول سه هزار متر و طول و ۱۰ متر عرض اقداماتی همچون زیرسازی، جدول گذاری، لوله گذاری فاضلاب و دفع آبهای سطحی خام، فضای سبز، پیاده روسازی، بتن باندهای اصلی و پیاده روها و روشنایی با هزینه کرد اعتباری معادل ۵۰ میلیارد ریال انجام شده است.

وی گفت: در عملیات اجرایی بهسازی جاده ماهشهر آبادان نیز اقداماتی همچون  احداث باند کندرو به طول هزار و ۵۰۰ متر و عرض ۶.۵ متر، زیرسازی، آسفالت، حدول گذاری، آب های سطحی و آب خام، فضای سبز، روشنایی و بتن باند اصلی میدان مقابل شهرک خودرویی با صرف هزینه ۳۰ میلیارد ریال انجام شد.

وی افزود: برای احداث باند اصلی فاز ۴ امیرآباد دو باند به طول ۶ کیلومتر شامل زیرسازی، جدول گذاری، پیاده روسازی و آسفالت و صرف اعتبار ۷۰ میلیارد ریال به مرحله اجرا و اتمام رسید.

شهردار آبادان تصریح کرد: با راه اندازی سامانه خدمات الکترونیک به شهروندان در منطقه سه شهرداری تمامی خدمات قابل ارائه شهرداری به شکل سیستماتیک انجام می شود، کاهش مراجعه های شهروندان از جمله مزیت های اجرای این طرح است، این طرح با هزینه کرد یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان راه اندازی شده است.

حمیدپور یادآور شد: در راستای اجرای طرح شبکه آب خام فضای سبز شهری از سال گذشته تاکنون بیش از ۴۰ کیلومتر شبکه آب خام با اعتباری معادل ۸۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز عمیات اجرایی سه طرح دیگر در آبادان از بهسازی معابر احمد آباد، آسفالت مسکن مهر و تعریض بلوار معلم از میدان نفت تا میدان شهید منتظری به عنوان دیگر طرح هایی نام برد که عملیات اجرایی شان از امروز آغاز شد.

شهردار آبادان گفت: در طرح بهسازی معابر احمد آباد، ۱۲ خیابان اصلی و فرعی جدول گذاری، پیاده رو سازی، شبکه دفع آبهای سطحی و آسفالت انجام می شود که برای انجام این کارها ۷۵ میلیارد ریال هزینه می شود.

وی افزود: عملیات آسفالت برخی از خیابان های مسکن مهر به مساحت ۱۰ هزار متر مربع و اعتباری معادل ۹ میلیارد ریال و تعریض بلوار معلم از میدان نفت تا میدان شهید منتظری  شامل تعریض باند سواره رو به عرض ۳ متر و احداث پیاده رو، جدول گذاری و روشنایی و هزینه ۴۰ میلیارد ریال  انجام می شود.

شهردار آبادان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در مبحث بازآفرینی بافت فرسوده شامل مناطقی همچون شطیط، ذوالفقاری، سده و سلیچ تفاهمنامه ای با راه و شهرسازی منعقد کرده ایم که در مرحله مناقصه است که پس از اتمام آن یعنی از مهرماه عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.

حمید پور با اشاره به ارائه پیشنهاد احداث پارک خلیج فارس در جنب بازار ماهی فروشان (حاشیه اروندرود) تصریح کرد: این پروژه با ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار از جنب بازار ماهی فروشان تا بیمارستان ۱۷ شهریور احداث می شود، در تلاشیم این پارک تا ۵ مهرماه ساروز شکست حصر آبادان به بهره برداری برسد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار