نماینده مجلس:
نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون پسماند و آب‌های آلوده به معضلی جدی برای مناطق جنوبی پایتخت تبدیل شده که باید بررسی و حل شود.
کد خبر: ۷۷۵۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷ 28 August 2019

به گزارش تابناک تهران، سیده فاطمه ذوالقدر روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان ری اظهارداشت: نحوه دفن پسماند پزشکی مناطق جنوبی پایتخت با وزیر بهداشت مطرح شده و مقرر شد تا شهرداری به این موضوع رسیدگی کند.

وی تصریح کرد: در مورد آب‌های آلوده و پسابی که از کلانشهر تهران وارد مناطق جنوبی نیز می شود، بحث هایی مطرح شده که کمیته ای در وزارت جهاد کشاورزی برای این معضل تشکیل شده و امیدواریم این مسائل با دقت بررسی شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از مسدود شدن یکهزار و ۷۲۷ چاه غیرمجاز آب در سطح استان ابراز خرسندی کرد و گفت: با اجرای این طرح‌های موفق که بخشی از آنها نیز در شهرستان ری اجرا شده است، امسال کمبود آب نداشته‌ایم.

وی ادامه داد: جلسه ای نیز با مدیریت آب استان تهران در زمینه کمبود اعتبار برای اجرای طرح‌های نیمه کاره جنوب پایتخت انجام شده و امیدواریم در این زمینه به نتایج مطلوبی برسیم.

به گزارش تابناک تهران، سایت دفن زباله آرادکوه در نزدیکی کهریزک در کیلومتر ۲۳ جاده قدیم تهران – قم واقع شده و روزانه انواع پسماندهای مختلف از منابع مختلف؛ همچون مناطق ۲۲ گانه، شهرک و شهرهای اطراف، مراکز بهداشتی و درمانی، لجن و سرشاخه و غیره جهت امحا و دفن به این مرکز ارسال می‌شود.

همچنین سالانه ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب آلوده و فاضلاب پایتخت به جنوب این کلانشهر روانه می شود که بخشی در شهرری تصفیه و بخشی نیز در مزارع کشاورزی مصرف می شود.

شورای اداری شهرستان ری  امروز چهارشنبه با حضور سیده فاطمه ذوالقدر، فریده اولاد قباد، علیرضا محجوب، غلامرضا حیدری و  مسئولان شهرستان ری در محل فرمانداری ری برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار