معاون عملیات انتظامی ایلام با اشاره به افزایش کشف کالای قاچاق در پنج ماهه نخست سال جار در استان، گفت: در این مدت بیش از هزار راس دام قاچاق در استان کشف شده است.
کد خبر: ۷۷۵۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵ 29 August 2019

 به گزارش تابناک ایلام؛سرهنگ حمید فتاحی گفت: قاچاق پدیده‌ای چندوجهی است که آثار مخرب امنیتی و اجتماعی آن به‌ هیچ‌ عنوان قابل چشم پوشی نیست و پلیس استان نیز بر اساس وظیفه قانونی خود، برنامه‌ریزی هدفمندی را در مبارزه با قاچاق کالا طرح‌ریزی و اجرایی کرده است.

وی با اشاره به کشف انواع کالای قاچاق(اقلام غذایی-لوازم خانگی- دارویی) در عملیات های پلیس استان در ۵ ‌ماهه نخست سال جاری گفت: این میزان کشفیات اثرمطلوبی در کاهش قیمت ها درسطح استان داشته است.

این مقام انتظامی با تأکید بر تشدید طرح‌های مبارزه با قاچاق کالا در استان افزود: در ۵ ماهه نخست سال جاری بیش از هزار راس دام و ۵۴ هزار قطعه طیور ،۲۳۰ هزار قلم انواع دارو ، ۲۵ تن گوشت و خشکبار کشف شده است.

معاون عملیات انتظامی استان ایلام در ادامه تصریح کرد:‌ با توجه به خروج اقلام غذایی و دارویی از استان و بازار مناسب در کشور عراق ،عملیات های پلیس در دستگیری قاچاقچیان کالا ،رضایتمندی شهروندان را به دنبال داشته است.

سرهنگ فتاحی در ادامه بر مشارکت آحاد جامعه در تأثیرپذیری اقدامات مقابله‌ای در برخورد با قاچاق کالا تاکید کرد و گفت: مقابله جدی با جرایم اقتصادی به ‌ویژه قاچاق کالا و ارز، ضرورت همکاری و هماهنگی تنگاتنگ شهروندان با نهادهای مقابله‌کننده را می‌طلبد که این امر تنها با بسیج جامعه از طریق آموزش عمومی و ارتقاء سطح آگاهی مردم و نهادینه شدن فرهنگ حمایت از کالای ایرانی محقق می‌شود./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار