هما بابایی در گفتگو باتابناک:
رییس بانک شیر مجتمع بیمارستانی امام رضا(ع) از راه اندازی پنجمین بانک کشور و اولین بانک شیر غرب کشور در بیمارستان امام رضا خبر داد.
کد خبر: ۷۷۵۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳ 29 August 2019

 هما بابایی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: بانک شیر مادر تاکنون در شهرهای تبریز، اهواز، شیراز و یزد شروع به کار کرده و پنجمین بانک شیر کشور نیز در کرمانشاه راه اندازی شد.

بابایی درادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه مجتمع بیمارستانی امام رضا(ع) ارائه دهنده خدمات فوق تخصصی مادر و نوزاد است و هدف از راه اندازی این مرکز حمایت تغذیه ای از نوزادان نارس به ویژه نوزادان نارس بستری، نوزادانی که به صورت موقت از تغذیه با شیر مادر خود محروم هستند و مادران انها توانایی تغذیه نوزاد را با شیر خود را ندارند، می باشد.

رییس بانک شیر بیمارستان امام رضا در ادامه افزود: تغذیه با شیر خشک عوارض زیادی برای نوزاد دارد و درمقابل فواید بسیار زیاد شیر مادر ثابت شده است، لذا ذخیره شیر مادر در بانک شیر و تغذیه نوزاد با این شیر نقش مهمی در حفظ سلامت و حیات نوزاد دارد.

وی در خصوص شیرهای اهدایی گفت : در بانک شیر مادر، شیرهای اهدای آزمایش می شوند و مادرانی که با نظر پزشک و صلاح دید خودشان شیر زیادی دارند تا زمانی که به نوزاد خود شیر می دهند می توانند مازاد شیر خود را اهدا کنند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه شیرها از نظر تمامی آیتم های بهداشتی بررسی می شوند، افزود: عفونت ها، چربی، قند ها، بیمارهایHlV, هپاتیت  B، c و HTLV در شیر اهدایی بررسی و پاستوریزه می شوند، در یخچال فریز، با دمای منفی ۲۰ درجه نگه داری و به بخش NICU و بخش نوزادان اهدا می شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار