دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور و مشاور رئیس جمهور گفت: اشتغال ۵۰۰ هزار نفر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نشان از پویایی این مناطق دارد.
کد خبر: ۷۷۶۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵ 30 August 2019
500 هزار نفر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مشغول به کار هستند

مرتضی بانک در حاشیه سفر به جزیره کیش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم پیرامون میزان سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در سال 97 اظهار داشت: در حال حاضر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، مجموعا بیش از 500 هزار نفر مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از این فرصت‌های شغلی در حوزه‌های صنعتی، تولیدی و خدماتی تجاری ایجاد شده است، افزود: میزان قابل توجهی از این فرصت‌ها مربوط به حوزه تولید است که نشان از پویایی مناطق مذکور در کشور دارد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور و مشاور رئیس جمهور اضافه کرد: میزان سرمایه‌گذاری داخلی صورت گرفته طی شش سال گذشته در مناطق آزاد به بیش از 50 هزار میلیارد تومان و در مناطق ویژه اقتصادی به 130 هزار میلیارد تومان رسیده که در مدت زمان مذکور سرمایه‌گذاری خارجی در مناطق آزاد و ویژه تجاری به دو و و نیم میلیارد دلار رسیده است.

بانک یادآور شد: براساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی میزان سرمایه‌گذاری داخلی صورت گرفته در مناطق آزاد طی سال 97 به حدود هفت هزار میلیارد تومان رسید که این رقم در سال 96 برابر با 14 هزار و 700 میلیارد تومان بود که با توجه به شرایط سخت اقتصادی باز هم قابل توجه است.

وی با اشاره به اینکه در مناطق آزاد سیاست‌های جدیدی پیرامون صیانت از سرمایه‌گذاری و حمایت  از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان در کنار تسهیلات مناسب جاری است، گفت: در مناطق ویژه اقتصادی میزان سرمایه‌گذاری در سال گذشته به 30 هزار میلیارد تومان رسید که در این راستا 25 هزار فرصت شغلی در مناطق آزاد و 15 هزار فرصت شغلی نیز در مناطق ویژه اقتصادی در سال گذشته ایجاد شده است.

بانک با بیان اینکه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور کمتر از سه دهم درصد از کل خاک کشور وسعت، و یک میلیون نفر جمعیت دارند، بیان داشت: در چنین محدوده‌ای در سال گذشته تنها 40 هزار فرصت شغلی ایجاد شده که این میزان عملکرد در نوع خود قابل تامل و توجه است.

این مسئول افزود: امسال نیز مسیر تولید و اشتغال‌زایی به نسبت سال گذشته بهتر است کما اینکه در سه ماهه سال گذشته از مناطق آزاد و ویژه تجاری 18میلیارد دلار صادرات صورت گرفته که امسال نیز با اندک کاهش که متاثر از شرایط ویژه اقتصادی کشور است در شرایط خوبی قرار داریم.

انتهای پیام/ ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار