کد خبر: ۷۷۶۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸ 31 August 2019
 
زمان صدور کارت های ملی هوشمند مشخص شد
 

تابناک / مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه گفت: سازمان ثبت احوال، کارت های ملی هوشمند همه افراد جامعه را تا قبل از انتخابات مجلس شورای اسلامی اسلامی( دوم اسفند ۹۸) صادر می کند.

صادق خدادادی روز افزود: تا سه ماه اول سالجاری یک میلیون و ۱۶۷ هزار و ۶۳۶ کارت ملی هوشمند در استان کرمانشاه صادر شده و تا پایان سال جاری و قبل از انتخابات مجلس یازدهم هم برای همه درخواست ها، کارت ملی هوشمند صادر خواهد شد.

وی همچنین اظهار داشت: تاکنون ۲۵۶ هزار و ۲۶۴ فقره شناسنامه جدید در سال جاری صادر شده است.

خدادادی در ادامه با بیان اینکه این سازمان وقایع هویتی چهارگانه؛ تولد، وفات، ازدواج و طلاق افراد جامعه را ثبت می کند، گفت: در سال های ۹۶ و ۹۷ -  ۶۳ هزار و ۱۹۷ ولادت، ۲۲ هزار و ۳۶۴ وفات، ۳۴ هزار و ۲۹۱ مورد ازدواج و ۹ هزار و ۸۲۴ فقره طلاق در ثبت احوال کرمانشاه ثبت شده است.

اوT آمار چهار ماهه اول سال جاری را نیز ۹ هزار و ۱۰۸ ولادت، سه هزار و ۶۴۹ وفات که میزان وفات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲.۵ درصد افزایش یافته است.

وی همچنین آمار ازدواج چهار ماه اول سال جاری را ۶ هزار و ۵۶۴ مورد و طلاق را یک هزار و ۵۸۰ مورد ذکر کرد که میزان طلاق نسبت به سال ۹۷ پنج درصد روند کاهشی داشته است و این در حالی است که روند کاهشی طلاق سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ هشت و نیم درصد بوده که این روند برای این معضل اجتماعی روند رو به بهبودی را نشان می دهد.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه در ادامه گفت: میانگین سن طلاق کاهش یافته و میانگین سن طلاق آقایان در سال ۹۷ که ۳۳/۵ درصد بود به ۳۱/۱ رسیده و در خانم ها نیز از ۲۶/۵ به ۲۵/۸ رسیده و بیشتر طلاق ها نیز در یک سال اول زندگی اتفاق می افتد. 

براساس سرشماری سال ۹۵ استان کرمانشاه یک میلیون و ۹۵۲ هزار و ۴۳۴ نفر جمعیت دارد که از رتبه ۱۳ جمعیتی در کشور برخوردار است و نزدیک به ۲.۵ درصد از جمعیت کل کشور در استان قرار دارند.

۲۲ درصد جمعیت از استان کرمانشاه در رده سنی صفر تا ۱۴ سال، ۷۲ درصد در رده سنی ۱۵ تا ۶۴ سال و ۶ درصد جمعیت استان در رده سنی ۶۵ سال و بیشتر قرار دارد.

۹۸۸ هزار و ۱۰۵ نفر از جمعیت استان را مردان و ۹۶۴ هزار و ۴۱۹ نفر از جمعیت را زنان تشکیل می دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار