معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان خبرداد:
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خوزستان از اجرای پروژه آسفالت در 133 روستای خوزستان در سال 97 خبرداد.
کد خبر: ۷۷۶۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷ 01 September 2019

عبدالخالق محمدیان اظهار کرد: در سال 97 تعداد ۱۳۳ روستای خوزستان تحت پوشش طرح آسفالت معابر روستایی قرار گرفتند که منبع تامین اعتبار آن ها قیر یارانه ای با مشارکت دهیاری و شورای اسلامی روستاها بوده است.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار در طرح یاد شده بیش از ۱۵ هزار تن قیر توزیع شده است، افزود: سطح متراژ این ‌پروژه ها بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع بوده است.

محمدیان از سال 94 تاکنون با اعتبارات قیر یارانه ای در سطح استان تعداد 562 روستا به میزان حدود پنج میلیون و 500هزار مترمربع از نعمت آسفالت بهره مند شده اند.

وی ضمن تشکر از معاونت عمرانی استانداری و همچنین مدیرکل امور روستایی، فرمانداران، بخشداران و دهیاران استان خواستار استمرار این همکاری ها برای تسریع در اجرایی شدن پروژه های سطح استان شد.

.محمدیان گفت: این معاونت در سال گذشته ۱۹۷ پروژه عمرانی را اجرایی کرده که اعتبار پروژه های دارای تخصیص ۸۱۰ میلیارد ریال و اعتبار تخصیص یافته پروژه ها ۳۷۰ میلیارد ریال بوده است .

این مقام مسول اظهار کرد: در سال جاری ۱۶۰ پروژه با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرند؛ برای سال جاری ۱۹ پروژه جدید تعریف شده است .

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خوزستان با اشاره به تحول در صدور اسناد مالکیت روستایی اظهارکرد: بر اساس تفاهم نامه بنیاد مسکن با پست خوزستان اسناد مالکیت با پست برای مالکان روستایی ارسال می شود که باعث شده مراجعات کاهش یافته و هزینه های ایاب و ذهاب به حداقل برسد.

وی افزود :از سال ۸۸ تاکنون ۱۶۷ هزار سند روستایی صادر شده که بیش از ۵۵۰۰ سند تک برگ مربوط به سال ۹۷ بوده است .

محمدیان به تفاهم های تخصصی با شورای عالی استانها و اوقاف و امور خیریه اشاره کرد و گفت: در سالهای پس از اجرای تفاهم نامه با شورای عالی استانها و با مشارکت شایسته دهیاری ها بسیاری از پروژه ها به خوبی اجرایی شده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خوزستان بیان کرد: در حوزه دفتر فنی این معاونت، ۱۴ طرح هادی (بازنگری) از محل تخصیص اعتبارات سال 96 در سال ۹۷ تهیه شده و در زمینه طرح های گردشگری هم 7 طرح گردشگری روستایی به تصویب رسیده است .

به گفته وی 2 طرح مصوب منظومه روستایی نیز تهیه شده و تعداد طرح های در دست تهیه جابجایی روستاهای خوزستان ۳ طرح بوده است .

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن گفت :پروژه های تغییر کاربری ۲۵۰ مورد، تعداد طرح های در دست تهیه در سال ۹۸ ار محل اعتبارات سال ۹۷ (ملی، استانی و دهیاری ها )۵۹ مورد بوده است .

محمدیان گفت: ۱۰۰ طرح تهیه شده روستاهای فاقد دهیاری زیر بیست خانوار روستاهای خوزستان نیز به تصویب رسیده است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: بنیاد مسکن
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار