همزمان با کاهش دمای هوا در منطقه صبح امروز در منطقه کوهستانی بخش کجور بارش شدید باران بارید.
کد خبر: ۷۷۶۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۹ 01 September 2019

سیلاب بخشی از راه منتهی به روستای نیچکوه بخش کجور نوشهر را تخریب کرد

بخشدار کجور گفت: بدنبال بارندگی شدید بامداد روز شنبه و طغیانی شدن رودخانه‌ها ، به چند نقطه از مسیر راه ارتباطی منتهی به روستای نیچکوه بخش کجور نوشهر خسارت وارد شد.

همزمان با کاهش دمای هوا در منطقه صبح امروز در منطقه کوهستانی بخش کجور بارش شدید باران بارید.

علی خزایی‌فر عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق گزارش‌های رسیده از اهالی و اعضای شورای اسلامی روستا نیچکوه،‌ بارندگی که از ساعت ۴ بامداد امروز اغاز شد و بیش از یک ساعت ادامه داشت، سبب تخریب و انسداد مسیر منتهی به روستا شد.

وی گفت: بدنبال این حادثه، نیروهای شهرداری مرکز بخش ، اعضای شورا و اهالی این روستا و دیگر مسئولان ادارات مرتبط با استفاده از امکانات منطقه حجم انبوه گل و لای و سنگ ریزه های برجای مانده در سطح جاده را پاکسازی و مسیر به روی خودروها باز شد.

وی اظهار داشت: سیلاب متاسفانه سبب آب بردگی بخشی از این راه ارتباطی در دو نقطه شده است و هرچند از نظر ریالی هنوز کارشناسان ذیربط ارزیابی نکرده اند ولی باید برای پیشگیری از تکرار این حادثه در این روستا باید از سوی مسئولان ذیربط تدابیر ویژه ای اندیشیده شود.

بخشدار کجور گفت: در خرداد ماه امسال نیز بر اثر وقوع سیلاب و نیز ریزش حجم انبوهی از گل و لای و سنگ ریزه ها از بالا دست سبب انسداد جاده ارتباطی به این روستا شد و از مسئولان ادارات مرتبط بویژه منابع طبیعی و آبخیزداری و نیز منابع امور آب نوشهر درخواست می شود برای ایجاد سیل بند در ارتفاعات بالادست روستای نیچکوه برنامه ریزی کنند.

رئیس شورای اسلامی نیچکوه نیز گفت که اگر این بارندگی شدید ادامه دار بود قطعا مشکلات زیادی برای اهالی این روستا بوجود می امد.

تورج لهراسبی ضمن قدردانی از مسئولان بویژه بخشدار به خاطر حضور به موقع او در صحنه از مسئولان ذیربط خواست تا برای اجرای طرح های آبخیزداری و یا ایجاد سیل بند در ارتفاعات بالا دست این روستا فکر کنند تا این دغدغه چندین ساله اهالی روستا در این زمینه برطرف شود.

روستای نیچکوه با جمعیتی دست کم ۲۵۰ خانوار جزو مرتفع ترین روستاهای دهستان زانوس رستاق بخش کجور است که با شهر نوشهر حدود ۷۵ کیلومتر فاصله دارد.

بخش کجور نوشهر با دست کم ۱۲ هزار نفر جمعیت ثابت و ۲۵ هزار نفر جمعیت متغیر دارای ۲ نقطه شهری و ۶۸ نقطه روستایی است که با نوشهر شهرستان غرب مازندران حدود ۷۵ کیلومتر فاصله دارد.

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار