فرماندار شهرستان اهواز گفت: سازمان آب و برق عملیات لایروبی کارون را آغاز کرده اما این طرح باید با سرعت و کیفیت بهتری انجام شود.
کد خبر: ۷۷۶۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵ 01 September 2019

جمال عالمی نیسی در نشست با رسانه ها در نمایشگاه بزرگداشت هفته دولت در محل نمایشگاه بین المللی اهواز افزود: کارشناسان سازمان آب و برق معتقد هستند که لایروبی رودخانه کارون تاثیری در مقابله با سیل احتمالی ندارد اما ما برای لایروبی این رودخانه اصرار داریم.

وی بیان کرد: وجود جزیره های ایجاد شده در رودخانه کارون منظر بدی است ضمن اینکه اگر جزیره های ایجاد شده لایروبی نشوند در صورت بروز سیل احتمالی آینده امکان تشکیل جزیره های بیشتر وجود دارد.

عالمی نیسی درخصوص ساخت و ترمیم سیل بندها گفت: درحال حاضر یکی از مشکلات جدی تمام فرمانداران استان وضعیت سیل بندها است، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور قول پرداخت اعتبار را در صورت ارائه طرح از سوی سازمان آب و برق داده است.

وی ادامه داد: به دلیل وقوع سیل در بهمن سال گذشته و فروردین ماه امسال تعداد طرح های عمرانی اجرا شده در روستاها نسبت به سال گذشته کاهش داشت.

فرماندار اهواز خاطر نشان کرد:در حال حاضر یکی از پروژه های مهم شهرستان اهواز طرح آبرسانی به تمام روستاهای غیزانیه و بهسازی و آسفالت بخش اسماعیلیه است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود درخصوص پروژه متروی اهواز یادآور شد: استاندار خوزستان برای به سرانجام رساندن پروژه مترو اهتمام جدی داشت اما با عملکرد پیمانکار پروژه و درخواست مبلغ زیادی به عنوان طلب، بنظر می رسد ادامه همکاری با پیمانکار ممکن نیست و به بن بست رسیده است.

عالمی نیسی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر نحوه ارائه خدمات در کوی مشعلی تصریح کرد: طبق تقسیمات کشوری کوی مشعلی جزء شهرستان اهواز است و تمام دستگاه های اجرایی و خدمات رسان از جمله شهرداری موظف به ارائه خدمات به آن هستند در این خصوص به شهردار اهواز نیز تذکر داده شده است.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان پیش از این گفته بود:  ۴۸۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته برای ساماندهی رودخانه های استان ناکافی است. با این اعتبار نباید انتظار لایروبی و بازسازی سیل بند در همه شهرستان ها را داشته باشیم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار