معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: اولویت نخست استانداری تخصیص اعتبار برای احداث قطار شهری اصفهان -شاهین‌شهر است.
کد خبر: ۷۷۶۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳ 01 September 2019

حجت‌الله غلامی در جلسه شورای اداری شهرستان شاهین‌شهر و میمه با اشاره به ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار ملی در برنامه ششم توسعه، اظهار کرد: مسئولان استان توانسته‌اند ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار ملی را جذب کنند.

وی تصریح کرد: مدیران اکنون در تلاش برای جذب ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار ملی و تخصیص مساوی آن برای احداث راه‌آهن شهری اصفهان --شاهین‌شهر و اصفهان-نجف‌آباد هستند. تا کنون۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار ملی برای احداث قطار شهری اصفهان-شاهین‌شهر تخصیص یافته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان، مسیر قطار شهری شاهین‌شهر به اصفهان را آزادراه آزادگان اعلام کرد و افزود: اولویت نخست استانداری احداث راه‌آهن اصفهان-شاهین‌شهر است.

غلامی به احداث ۴۷ هزار واحد مسکونی در اراضی دولتی و خصوصی و تخصیص آنان به انبوه‌سازان اشاره کرد و ادامه داد: از این تعداد، یک هزار و ۱۷ واحد در شاهین‌شهر ساخته می‌شود.

وی به رشد ۳۳ درصدی اعتبارات عمرانی امسال اشاره کرد و افزود: در هفته دولت یک هزار و ۷۳۴ طرح عمرانی با اعتباری حدود دو هزار و ۹۳۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان، تصریح کرد: طرح تشویقی دولت برای سرمایه‌گذاران در اجرای طرح‌های عمرانی و تکمیل طرح‌های ناتمام، مشارکت ۳۰ درصدی در اجرای آن‌ها است.

غلامی تأکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی استان موظف‌اند حداکثر ظرف مدت ۱۵ روز پاسخ استعلام‌های مربوطه برای طرح‌های عمرانی را اعلام کنند.

وی خاطرنشان کرد: این الزام برای طرح‌های در حوزه اختیارات میراث فرهنگی و محیط‌ زیست از ۱۵ روز به ۳۰ روز قابل اغماض است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان به جشنواره‌های متعدد در شهرستان اشاره کرد و گفت: گردشگری به عنوان صنعت سبز در شرق استان در حال گسترش است و با توجه به پتانسیل بالای شهرستان شاهین‌شهر و میمه انتظار می‌رود در این حوزه، شاهد فعالیت چشمگیرتری باشیم.

غلامی با اشاره به مشکل کمبود آب در سطح استان و مخصوصاً شهرستان شاهین‌شهر و میمه ابراز امیدواری کرد با عملیاتی شدن طرح احداث سامانه دوم آب‌رسانی به شهر اصفهان و ۱۴ شهر دیگر استان این مسئله به زودی رفع شود.

وی به طرح تفضیلی چشم انداز ۲۰ ساله شاهین‌شهر و ایرادات وارد بر آن اشاره کرد و گفت: این طرح برای بازنگری دقیق‌تر به دانشگاه دیگری فرستاده شده‌ است.

غلامی تصریح‌کرد: احداث شهرک پوشاک در شهرستان باعث رونق اشتغال و کاهش آسیب‌های اجتماعی شهرستان می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با ابراز نگرانی از فرونشست زمین در دشت‌های مهیار، شاهین‌شهر، برخوار، دامنه و مناطقی از فرودگاه شهید بهشتی و عاشق‌آباد اصفهان، افزود: با توجه به اهمیت این موضوع درصدد تأمین اعتبار ملی برای کمیته مدیریت بحران استان و حل این مشکلات هستیم.

غلامی استان را دارای گسترده‌ترین و پر حجم‌ترین شبکه راه‌های جاده‌ای دانست و گفت: رتبه ۵ استان در تصادفات منجر به فوت در کل کشور، ارمغان نبود فرهنگ‌سازی صحیح در حوزه ترافیک و رانندگی است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار