رییس اتاق بازرگانی اهواز عنوان کرد:
رییس اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به اعتصاب رانندگان در سمت عراقی مرز چذابه، گفت: این موضوع باعث اخلال در روند صادرات کالاهای ایرانی به کشور عراق شده و پس از گذشت بیش از 10 روز نیز همچنان پابرجا است.
کد خبر: ۷۷۶۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶ 02 September 2019

شهلا عموری با اشاره به مشکلات کامیون‌های حمل بار در مرز چذابه، اظهار کرد: با توجه با فعال شدن باسکول‌های عراقی مسیر العماره و بصره، دولت عراق از هر کامیون اقدام به اخذ ۲۰ هزار دینار می‌کند و این مساله باعث اعتراض کامیونداران شده است و با توجه به این بحث شاهد اخلال در روند صادرات کالا در مرز چذابه هستیم.

وی افزود: در طی 10 روز اعتصاب رانندگان عراقی به علت شروع به کار باسکول‌های طرف عراقی تعداد 250 کامیون کالاهای لبنیات و تره‌بار و میلگرد به علت اعتصاب رانندگان به مرزهای دیگر و یا شرکت تولیدکننده برگشت داده شده و یا در بارانداز مانده‌اند و نتوانسته‌اند نسبت به حمل بار خود به آن سوی مرز اقدام کنند.

رییس اتاق بازرگانی اهواز تصریح کرد: در طول مدت زمان این مشکلات به وجود آمده در مرز چذابه بیش از 400 کامیون کالاهای مصالح ساختمانی در انبار بارانداز و یا در محوطه بارانداز تخلیه شده است.

عموری ادامه داد: به دلیل مشکلات به وجود آمده در مرز چذابه، با اخلال و سرگردانی خودروهای حمل بار ایرانی رو به رو هستیم و این شرایط باعث شده تا خسارت‌های زیادی به صادرکنندگان وارد شود.

وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم تا با همکاری طرف عراقی شاهد حل مشکل به وجود آمده در مرز چذابه باشیم تا صادرکنندگان بتوانند به خوبی کار صادرات را از این مرز انجام دهند و مساله‌ای در این زمینه به وجود نیاید.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار