در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش مطرح شد:
فرمانده انتظامی ویژه کیش در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد این جزیره از اجرای 557 طرح موفق در حوزه های مختلف خبر داد و گفت: اجرای این طرح ها موجب کاهش 5 درصدی سرقت و افزایش 39 درصدی کشف مواد مخدر شده است.
کد خبر: ۷۷۷۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴ 02 September 2019

به گزارش تابناک کیش، سرهنگ "علی اصغر جمالی"، با اشاره به اجرای 557 طرح در حوزه های مختلف، پیشگیری، امنیتی و اجتماعی در بخش های جرم خیز و آلوده، گفت: در مدت زمان مشابه نسبت به سال گذشته شاهد رشد 56 درصدی طرح های اجرایی بودیم که خوشبختانه منجر به کاهش 5 درصدی سرقت شده و توانسته ایم امنیت مطلوب جزیره را حفظ و ارتقاء دهیم.

کاهش 39 درصدی سرقت در کیش

فرمانده انتظامی ویژه کیش ورود بی حساب و کتاب افراد با شرایط نامساعد اقتصادی و هزینه های بالای زندگی در جزیره کیش را از جمله مولفه هایی برشمرد که موجب افزایش برخی جرایم در جزیره کیش می شود، افزود: با توجه به هزینه های بالا و شرایط خاص زندگی در جزیره کیش ورود افراد با تمکن مالی ضعیف برای کار و مشکل یافتن کار باعث می شود این افراد پس از مدتی به سرقت های خرد روی می آورند.

کشف بیش از 116 کیلو مواد مخدر

وی همچنین از افزایش 39 درصدی کشف مواد مخدر خبرداد و گفت: در 5 ماهه نخست امسال 116 کیلو انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده که بیش از 50 درصد مواد با همکاری پلیس در استان های مبداء با اقدامات و عملیات فنی و پلیسی قبل از ورود به جزیره کشف و ضبط شده است.

سرهنگ جمالی تاکید کرد: نصب ایکس ری مسافری در بخش ورود مسافران با لندینگرافت از مواردی است که می تواند در کشف مواد مخدر موثر باشد.

وی با اشاره به کاهش 6 درصدی تصادفات رانندگی، گفت: متاسفانه در ابتدای سال با مشکل بی توجهی به قوانین به ویژه از سوی حمل و نقل عمومی جزیره کیش روبه رو بودیم که برای توجه بیشتر به این حوزه پلیس راهور نیازمند همکاری شرکت حمل و نقل و رعایت قوانین به خصوص از سوی حمل و نقل عمومی هستیم.

خانه های شبانه معضلی برای امنیت

کاهش 25 درصدی پرونده های جرایم مالی با وجود مشکلات اقتصادی موجود از دیگر مواردی است که فرمانده انتظامی ویژه کیش به آن اشاره کرد و افزود: با وجود اینکه مباحث اقتصادی در این مورد بی تاثیر نیست اما نیاز است تا علاوه بر همکاری پررنگ تر بخش فرهنگی در این حوزه ساماندهی در خصوص خانه های شبانه نیز که در این امر بسیار تاثیرگذار است مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

کیش هیچ گاه مبدا و مقصد کالای قاچاق نبوده و نیست

به گفته سرهنگ جمالی، قاچاق کالا در جزیره کیش تعریف نداشته و ما هیچگاه مبدا و مقصد این کالاها نبوده و نیستیم، افزود: کیش به دلیل اینکه در منطقه کریدوری دریایی میان برخی از استان های همجوار با کشورهای همسایه محسوب می شود شاهد عبور شناورهای حامل کالای قاچاق است و همواره شناورهای دریابانی کیش با هوشیاری کامل و به موقع در شناسایی و متوقف کردن آن ها اقدام کرده است.

وی با اشاره به افزایش 8 درصدی کشف کالای مظنون به قاچاق توسط دریابانی کیش ادامه داد: در 5 ماهه نخست امسال 7 لنج باری حامل 62 میلیارد تومان کالای مظنون به قاچاق کشف و در این رابطه 41 نفر دستگیر شدند و کالاهای کشف شده پس از تشکیل پرونده و پشت نویسی مانیفست به شهرهای مبدأ ارسال شد تا با هماهنگی دریابانی و گمرک مبدا به امور آن ها رسیدگی شود.

فرمانده انتظامی ویژه کیش کشف 19 هزار کیلو ماهی قاچاق و 15 هزار متر تورهای غیرمجاز از 36 شناور و دستگیری 147 نفر در این رابطه را از توفیقات دریابانی کیش از ابتدای سال 98 تاکنون نسبت به مدت مشابه در سال گذشته برشمرد و خاطر نشان کرد: در حوزه صیادی با افزایش مجموع 5 برابری کشفیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبه رو بودیم.

مساعدت درخصوص رفع مشکلات مسکن کارکنان فرماندهی انتظامی ویژه کیش و افزایش تعداد خودروهای پلیس و کمک به نوسازی و تعمیرات خودروها از مواردی بود که فرماندهی انتظامی ویژه کیش در این دیدار مطرح کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار