رییس خانه کشاورز خوزستان هشدار داد:
رییس خانه کشاورز خوزستان با اشاره به اینکه در حال حاضر با طغیان شدید ملخ در مزارع نیشکر استان مواجه هستیم، گفت: شرایط در مزارع نیشکر به حالت بحران است و اگر سازمان جهاد کشاورزی ملخ‌ها را در این مرحله نابود نکند، بلافاصله شاهد حمله ملخ به سایر مزارع استان و سپس دیگر استان‌های کشور خواهیم بود.
کد خبر: ۷۷۷۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ 05 September 2019

مسعود اسدی اظهار کرد: طبق آخرین گزارش‌هایی که کشاورزان براساس مشاهدات خود به ما اطلاع داده‌اند، طغیان ملخ‌ها در استان به ویژه در مزارع نیشکر رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با طغیان شدید ملخ در مزارع نیشکر استان مواجه هستیم، افزود: با توجه به اینکه تخم‌های ملخ به گونه‌ای است که با عواملی مانند شخم و آبیاری از بین نمی‌رود، لازم است تا از طریق سمپاشی‌های گسترده نسبت به نابودی این تخم‌ها اقدام کرد.

رییس خانه کشاورز خوزستان تصریح کرد: در صورت هرگونه تعلل در سمپاشی گسترده در مزارع استان، شاهد طغیان گسترده‌تر ملخ‌ها در مزارع نیشکر و سپس در سایر مزارع خواهیم بود. عدم از بین رفتن این تخم‌ها در فصول آینده نیز می‌تواند برای مزارع استان تهدید و خطری جدی به حساب آید.

اسدی عنوان کرد: اگر تخم‌های ملخ از بین برده نشوند، در سال‌های آینده این تخم‌ها در مزارع تبدیل به ملخ می‌شوند و معضل ملخ چند سالی گریبانگیر خوزستان خواهد بود. با توجه به اینکه این آفت یکجانشین نیست، می‌تواند در دیگر استان‌های همجوار با استان خوزستان نیز رخ دهد.

وی ادامه داد: ضعف و تعلل وزارت و سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در تامین هواپیمای سمپاش برای مبارزه با آفت ملخ در استان یکی از نکات قابل توجه است و در این زمینه انتظار داریم تا این مجموعه هرچه سریعتر در این زمینه اقدامات اساسی انجام دهد.

رییس خانه کشاورز خوزستان گفت: در حال حاضر شرایط در مزارع نیشکر به حالت بحران است و اگر سازمان جهاد کشاورزی ملخ‌ها را در این مرحله نابود نکند، بلافاصله شاهد حمله ملخ به سایر مزارع استان و سپس دیگر استان‌های کشور خواهیم بود.

اسدی ادامه داد: اکنون مزارع نیشکر در شهرستان‌های اهواز، شوشتر، شادگان و خرمشهر با این بحران مواجه هستند و عدم رسیدگی به این موضوع می‌تواند زمینه ساز حمله ملخ‌ها به دیگر مناطق استان باشد. رشد و تکثیر ملخ‌ها می‌تواند خوزستان را با یک فاجعه عظیم رو به رو کند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: ملخ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار