معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: 22 هزار هکتار از اراضی کشاورزی در استان زیر کشت حبوبات رفت.
کد خبر: ۷۷۷۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶ 07 September 2019

محمد قاسمی نژاد با اشاره به اهمیت کشت حبوبات در مزارع خوزستان اظهار کرد:کشت حبوبات در استان به سه صورت بهاره، تابستانه و پاییزه صورت می‌گیرد و این موضوع با توجه به تنوع آب و هوایی در استان می‌تواند دارای اهمیت بسیاری باشد.

وی با اشاره به سطح زیر کشت حبوبات در خوزستان افزود: در سال جاری 22 هزار هکتار از اراضی کشاورزی در استان زیر کشت حبوبات رفت که حدود ۱۱ هزار هکتار آن لوبیا و حدود ۱۱ هزار هکتار ماش است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: حبوبات تثبیت کننده نیتروژن خاک هستند همچنین خاک را سبک می‌کنند و به دلیل خاصیت پوشانندگی، خاک را محفوظ نگه می‌دارند و با توجه به این مسایل از حبوبات به عنوان کود سبز و علوفه نیز می‌توان استفاده کرد.

قاسمی نژاد عنوان کرد: خوزستان ۶ درصد تولید حبوبات کشور را به خود اختصاص داده و با توجه به شرایط کشت انجام شده در استان پیش بینی می‌شود امسال حدود ۴۴ هزار و ۱۰۰ تن حبوبات از اراضی کشاورزی خوزستان برداشت شود.

وی ادامه داد: نیاز کم به خاک‌ورزی برای کشت‌های بعدی و جلوگیری از استهلاک ماشین آلات کشاورزی در کشت‌های پاییزه به اقتصاد کشاورز کمک شایانی می‌کند. همچنین صرفه‌جویی در میزان مصرف آب از مهمترین مزایای کشت حبوبات است.

قاسمی نژاد خاطرنشان کرد: شهرستان‌های شوشتر، دزفول، شوش و گتوند از مهمترین شهرستان‌های تولید حبوبات استان هستند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار