رئیس اداره حفاظت محیط زیست باغملک از مهار آتش در کوه‌های منگشت پس از چهار شبانه‌روز خبر داد.
کد خبر: ۷۷۸۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۹ 08 September 2019

سیدسعید موسوی با اشاره به وقوع حریق در کوه‌های منگشت باغملک از عصر روز سه‌شنبه (12 شهریورماه) اظهار کرد: آتش در کوه‌های منگشت پس از چهار شبانه‌روز تلاش بی‌وقفه مهار شده است.

وی افزود: پرسنل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان‌های باغملک و هفتکل، ادارات منابع طبیعی ایذه و باغملک و فرمانداری، تعداد زیادی از دوستداران و انجمن‌های محیط زیست شهرستان پس از چهار شبانه‌روز تلاش بی‌وقفه و با حداقل امکانات موفق به مهار آتش در منطقه "نخودکار" منگشت شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست باغملک تصریح کرد: در این عملیات به دلیل کوهستانی و صعب‌العبور بودن منطقه، اعزام نیرو و امکانات به محل آتش‌سوزی به کندی انجام می‌شد که طی هماهنگی‌های انجام شده با مدیریت بحران خوزستان، دو فروند بالگرد در روزهای پنجشنبه و جمعه جهت ارسال نیرو و آذوقه به محل اعزام شدند.

موسوی بیان کرد: متاسفانه در این آتش‌سوزی، حجم بسیار وسیعی از اراضی مرتعی و جنگلی منطقه نخودکار که از زیستگاه‌های مهم حیات وحش منطقه و رویشگاه گونه‌های متنوع گیاهی است، طعمه آتش شد.

وی در خصوص علت این آتش‌سوزی، گفت: تاکنون علت دقیق آتش‌سوزی مشخص نشده اما به احتمال زیاد عامل انسانی موجب آتش‌سوزی در این منطقه بوده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار