کد خبر: ۷۷۸۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹ 09 September 2019

نزدیک به ربع قرن از تشکیل انجمن پیوند سلول‌های بنیادی خونساز آسیا و اقیانوسیه می‌گذرد، این انجمن وظایف متعددی را دارد از جمله: ترویج و گسترش این علم در کشورهای آسیا – اقیانوسیه، کمک به آموزش و تعلیم نیروی انسانی کشورهای مختلف آسیا – اقیانوسیه برای راه‌اندازی مراکز پیوند در سطح این دو قاره، برگزاری کنگره‌های سالانه در سطح آسیا و اقیانوسیه، تعامل و همکاری با انجمن های پیوند اروپا و آمریکا، کمک به گسترش فرهنگ اهدای سلول های بنیادی خون ساز و کارهای دیگر.

در حال حاضر ۲۲ کشور عضو این انجمن هستند که خوشبختانه از سال ۲۰۱۳ دکتر امیرعلی حمیدیه از ایران به عنوان یکی از هفت عضو هیئت رئیسه پیوند آسیا – اقیانوسیه انتخاب شده است. سایر کشورهای عضو هیئت رئیسه شامل ژاپن، استرالیا، کره جنوبی، چین، هند، سنگاپور می باشد که انتخاب یک فرد ایرانی به عنوان عضو هیئت رئیسه نقش مهمی در سیاست‌گذاری‌های پیوند سلول های بنیادی خونساز در منطقه آسیا - اقیانوسیه داشته است.
دکتر امیرعلی حمیدیه دارای مدرک فوق تخصص خون و سرطان کودکان، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و رئیس بخش پیوند سلول های بنیادی خونساز مرکز طبی کودکان در طی این سالها در کنگره های مختلف این منطقه سخنرانی های متعددی داشته، از جمله امسال در کره جنوبی که هم به عنوان سخنران مدعو (2 سخنرانی) هم به عنوان رئیس work shop پیوند آسیا و اقیانوسیه کنگره مذکور شرکت داشته است.
در ضمن لازم به توضیح است ایشان در سال‌های گذشته موفق به کسب جوایزی از این کنگره سالانه شده است. دکتر حمیدیه از سال 2008 نه تنها در منطقه آسیا- اقیانوسیه که به عنوان سخنران در کنگره های پیوند آمریکا (ASBMT ) و پیوند اروپا (EBMT) به عنوان سخنران، سخنرانی های مهم در حوزه پیوند سلول های بنیادی ارائه داشته است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار