مدیر بازار برق شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: پیک برق خوزستان در مرداد امسال هشت هزار و ۷۹ مگاوات بود که نسبت به پیک بار مدت مشابه پارسال حدود ۳.۳ درصد افزایش دارد.
کد خبر: ۷۷۸۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹ 14 September 2019

فرامرز شادفر افزود: انرژی مصرفی در پنج ماه گذشته در خوزستان نیز ۱۸ هزار و ۶۴۱ گیگاوات ساعت بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲.۸ درصد کاهش مصرف انرژی را نشان می دهد.

وی ادامه داد: در پنج ماه گذشته ۲۵ هزار و ۹۷۶ گیگاوات ساعت برق در خوزستان تولید شد که ۵۹ درصد آن را نیروگاه های برق آبی و ۴۱ درصد را نیروگاه های حرارتی و سیکل ترکیبی تولید و به شبکه تحویل دادند.

مدیر بازار برق شرکت برق منطقه ای خوزستان افزود: از ۱۰ هزار و ۶۳۰ ساعت گیگاوات برق تولیدی نیروگاه های حرارتی و سیکل ترکیبی ۵۳ درصد توسط بخش دولتی ( نیروگاه رامین و ماهشهر) و ۴۷ درصد توسط بخش خصوصی (نیروگاه های زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان و فجر) تولید شده است.

شادفر بیان کرد: نیروگاه های حرارتی و گازی خوزستان در این دوره به طور متوسط در هر روز حدود ۵۲ گیگاوات ساعت برق تولید و به شبکه تحویل دادند.

وی ادامه داد: شرکت برق منطقه ای خوزستان تمهیدات لازم برای تامین برق مطمئن و پایدار را برای کلیه مشترکان درتمامی فصول سال فراهم کرده اما به منظور افزایش قابلیت اطمینان شبکه و استفاده بهینه از انرژی الکتریکی، مدیریت مصرف برق و جابه جایی مصارف غیرضروری از ساعات اوج مصرف (ساعات ۱۸ تا ۲۲) به سایر ساعات شبانه روز توسط کلیه مصرف کنندگان امری لازم و ضروری است.

بنابراین گزارش، به دلیل صرفه جویی در مصرف برق و جلوگیری از قطعی برق ساعت کاری ادارات خوزستان از ۱۹ خرداد امسال تا ۱۵ شهریور از ساعت هفت تا ۱۳ خواهد بود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار