نماینده دبیر کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین استان خوزستان گفت: مرزهای شلمچه و چذابه برای میزبانی از زائران در حال آماده‌سازی هستند و تلاش ما نیز در کمیته زیرساخت این است که تمام امکانات لازم برای خدمت به زائران فراهم کنیم.
کد خبر: ۷۷۸۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸ 11 September 2019

هر ساله استان خوزستان در ایام اربعین سید و سالار شهیدان، میزبان خیل عظیم عاشقان و زائران اهل‌بیت عصمت و طهارت است.  شلمچه و چذابه دو مرز استان خوزستان هستند که زائران برای رفتن به زیارت عتبات عالیات از آن تردد می‌کنند.

فرشاد جهانمردی نماینده دبیر کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین استان خوزستان در رابطه با میزبانی از زائران اربعین حسینی در خوزستان، اظهار کرد: مرزهای شلمچه و چذابه برای میزبانی از زائران در حال آماده‌سازی هستند و تلاش ما نیز در کمیته زیرساخت این است که تمام امکانات لازم برای خدمت به زائران فراهم کنیم.

وی ادامه داد: مسؤولان برای آماده‌سازی مرزها تلاش شبانه‌روزی دارند، وضعیت راه‌های مواصلاتی به مرز شلمچه مناسب است، کاستی‌های این امر رفع شده و تمام موارد تقسیم کار شده است.

جهانمردی عنوان کرد: نواقص و کاستی مرز چذابه بیش از مرز شلمچه است، دلیل این امر این است که سیل فروردین ماه به بخش قابل توجهی از زیرساخت‌های این مرز خسارت وارد کرد، بر همین اساس جبران این خسارت‌ها، همت و تلاش مضاعفی را می‌طلبد.

نماینده دبیر کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین استان خوزستان گفت: امسال در مرز شلمچه بالغ بر ۸۰ هکتار زمین برای پارکینگ خودرو با تدابیر امنیتی و جایابی خودروها اختصاص یافته است و به نظر می‌رسد این حجم از پارکینگ با تدابیر امنیتی می‌تواند مشکل تردد خودرویی را به حداقل برساند.

وی ادامه داد: در پایانه مرزی چذابه نیز بالغ بر ۱۲۰ هکتار پارگینگ در نظر گرفته شده است که امیدواریم مشکلات سال‌های گذشته حل و رفع شود، مدیریت پارکینگ‌ها به شهرداری خرمشهر و بستان سپرده شده است.

جهانمردی عنوان کرد: برای جابه‌جایی و انتقال زائران از پارکینگ‌ها به محل پایانه، یکصد دستگاه اتوبوس از استان و شهرداری‌های نقاط کشور در مرزها مستقر می‌شود و شبانه روزی خدمات حمل و نقل به زائران ارائه خواهند داد.

نماینده دبیر کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین استان خوزستان گفت: کمیته‌ای تحت عنوان «کمیته اسکان و تغذیه» تحت نظر ستاد عتبات عالیات استان خوزستان فعالیت خود را آغاز کرده و امکانات لازم برای خدمت به زائران در امر اسکان و پذیرایی مطلوب فراهم شده، همچنین با بررسی میدانی انجام شده موکب‌ها، حسینیه‌ها، مساجد، سالن‌های ورزشی و مدارس با برنامه‌ریزی بسیار دقیق برای اسکان و تغذیه زائران در نظر گرفته شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار