سرپرست اتحادیه استانی آسانسور در خوزستان:
سرپرست اتحادیه استانی آسانسور در خوزستان گفت: گواهی استاندارد ۷۰ درصد از آسانسورهای موجود در ساختمان های استان به روز نیست.
کد خبر: ۷۷۹۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴ 16 September 2019

نعمت الله نوری زاده با اشاره به اینکه مهرماه سال گذشته برای اولین بار اتحادیه کشوری آسانسور در کشور فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: همزمان با فعالیت اتحادیه استانی در خوزستان، به روز رسانی استاندارد آسانسورهای استان خوزستان در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه فرآیندهای اجرایی برای این موضوع از مهرماه امسال در استان آغاز می شود، گفت: در بین همه آسانسورهای نصب شده در ساختمان های استان می توان گفت تنها ۳۰ درصد آنها به روز هستند.

سرپرست اتحادیه استانی آسانسور در خوزستان با ابراز نگرانی از آسانسورهای موجود در ساختمان هایی که عمر آنها بیش از پنج سال است، گفت: با هماهنگی که از طریق اداره کل استاندارد استان صورت گرفته قرار است تعدادی از شرکت های بازرسی برای به روز رسانی تجهیزارت آسانسور بکار گرفته شود.

نوری زاده خاطرنشان کرد: این بازرسی ها قرار است سالانه انجام شود تا  از بابت ایمنی آسانسورهای ساختمانی مطمئن شویم.

وی یکی از عواملی که باعث ایجاد نگرانی ها شده است را کوچک بودن چاله های آسانسور در ساختمان های قدیمی ساز دانست و گفت: در این راستا باید از تجهیزات خاصی جهت به روز رسانی ایمنی و استاندارد آسانسورها استفاده کرد.

آسانسورهای ادارات و مراکز درمانی اولویت بازرسی ها

سرپرست اتحادیه استانی آسانسور در استان بازدید از شرایط آسانسورهای اماکن عمومی بخصوص ساختمان های اداری و مراکز درمانی مانند مجتمع های پزشکی را یکی از اولویت های لازم  در این بازرسی ها عنوان کرد.

نوری زاده تصریح کرد: این بازرسی ها از مراکز عمومی که محل تردد مردم هستند اجباری است و باید همکاری های لازم در این زمینه راستا صورت بگیرد.

وی یادآور شد: تلاش می شود با صدور گواهی های استاندارد آسانسور ایمنی آنها ارتقا یابند تا شاهد حوادث ناراحت کننده ای در محیط های ساختمانی نباشیم.

بر اساس این گزارش، تمام آسانسورهای نصب شده در کشور مشمول مقررات استاندارد اجباری هستند و علاوه بر این  صدور پروانه پایان کار برای ساختمان‌های دارای آسانسور توسط شهرداری‌ها، در گرو ارائه گواهینامه ایمنی و کیفیت آسانسور است.

منبع: ايرنا
برچسب ها: استاندادرد ، آسانسور
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار