مجید درویشی با اشاره به اینکه استان همدان به عنوان ۷ منطقه پایلوت در کشور در راستای «برنامه ملی بازآفرینی پایدار شهری» است، تصریح کرد: جامع‌نگری، بلندمدت‌نگری، درون‌زایی، مشارکت مردمی، محله‌محوری و توجه به ابعاد اجتماعی طرح و حمایت همه‌جانبه دولت از ویژگی‌های اجرای این برنامه خواهد بود که مرحله اول بازآفرینی بافت ناکارآمد شهری با ساخت‌وساز بر روی اراضی دولتی آغاز می‌شودو در این راستا برای شتاب در کار ابتدا از هر اقدامی باید اراضی و فضا‌های دولتی غیر قابل استفاده سطح شهر شناسایی شوند.
کد خبر: ۷۷۹۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳ 13 September 2019
فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: ۲۳ درصد مساحت کل شهر اسدآباد در محدوده بازآفرینی قرار دارد که این مساحت شامل ۲۱۲ هکتار است.

به گزارش ایسنا، درویشی در ستاد باز آفرینی شهری پایدار شهرستان اسدآباد، افزود: از این میزان مساحت ۱۱۱ هکتار در محدوده بافت فرسوده، ۴.۹ هکتار محدوده تاریخی و واجد ارزش، ۵۰ هکتار سکونتگاه غیررسمی، ۴ هکتار محدوده روستایی و ۲۵ هکتار با کاربری‌های ناهمگون شهری واقع شده اند.

وی افزود: سال گذشته دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پروژه شامل تعمیر و بازسازی، اجرای شبکه فاضلاب، بازسازی و اصلاح برق، پیاده راه سازی، بازسازی پارک محله، مرمت و احیا آثار تاریخی و ... برای شهر اسدآباد برنامه ریزی شد تا با استفاده از اعتبارات بازآفرینی این پروژه‌ها اجرایی شوند، اما تاکنون شهر اسدآباد مشمول این اعتبارات قرار نگرفته و به سال آینده موکول شده است.

وی همچنین با اشاره به طرح جامع اسدآباد تصریح کرد: در طرح جامع شهر اسدآباد به ۲۲ محله تقسیم شده که جلسات کمیته فنی این طرح به زودی رو به اتمام خواهد بود.

درویشی در ادامه محدوده باز آفرینی مصوب شهر را هم ۲۲۲ هکتار برشمرد و خاطرنشان کرد: باید مجموعه‌ای از کار‌های فرهنگی، اجتماعی، عمرانی، بهداشتی و درمانی در این مناطق و محدوده بازآفرینی برای رسیدن به وضعیت و فضای مساعد زندگی انجام شود.

وی همچنین در ادامه با اشاره به اینکه استان همدان به عنوان ۷ منطقه پایلوت در کشور در راستای «برنامه ملی بازآفرینی پایدار شهری» است، تصریح کرد: جامع‌نگری، بلندمدت‌نگری، درون‌زایی، مشارکت مردمی، محله‌محوری و توجه به ابعاد اجتماعی طرح و حمایت همه‌جانبه دولت از ویژگی‌های اجرای این برنامه خواهد بود که مرحله اول بازآفرینی بافت ناکارآمد شهری با ساخت‌وساز بر روی اراضی دولتی آغاز می‌شودو در این راستا برای شتاب در کار ابتدا از هر اقدامی باید اراضی و فضا‌های دولتی غیر قابل استفاده سطح شهر شناسایی شوند.

فرماندار در ادامه از تخصیص ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار برای بررسی استحکام زمین در حال واگذاری به تعاونی فرهنگیان این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: ۳۰ هکتار زمین برای تحویل به تعاونی فرهنگیان این شهرستان در حال واگذاری است که در بارندگی‌های اوایل امسال این زمین دچار رانش شد و برای اطمینان خاطر در رابطه با بررسی استحکام زمین فوق، ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار به این امر اختصاص دادیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار