سعيد رسولي اظهارکرد: مديران راه‌آهن کشور مأموريت دارند مراکز جذب بار را شناسايي کنند که تحقق این امر در سال 98 هدفگذاري شده و موظف هستیم حدود 70 کيلومتر اتصال مراکز عمده بار را داشته باشیم و با اجراي اين خط فرعي، ظرفيت انتقال 20 ميليون تن بار بيشتر از قبل به وجود می آید.
کد خبر: ۷۷۹۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷ 13 September 2019
مديرعامل راه‌آهن کشور گفت: يکي از اصلي‌ترين مأموريت‌هاي جمهوري اسلامي ايران موضوع جابجايي بار است و در سياست‌هاي کلي برنامه ششم، بند پنجم مقام معظم رهبري تأکيد ويژه‌اي بر اتصال جذب عمده بار به شبکه ريلي کشور داشتند.


به گزارش ایسنا، وی افزود: در استان همدان و در شهرستان ملایر با توجه به استعدادها و وجود کارخانه‌هاي متعدد، با همکاري مسئولان استاني و شهرستاني اين جذب بار انجام می شود.   


رسولی خاطرنشان کرد: دو عامل اصلي تعيين‌کننده ظرفيت قطارها هستند؛ يکي تقاضا براي سفر است که توسط دستگاه‌هاي مجري نيازسنجي مي‌شود و عامل دوم نيز ترافيک مسير است که به ما اجازه دهد تا بتوانيم قطارهاي بيشتري را به يک مسير اختصاص دهيم.


مديرعامل راه‌آهن کشور افزود: در اجابت تقاضاي مردم منطقه، قطار ملاير به تهران به ‌تازگي برقرار شده و استقبال خوبي هم صورت گرفته است و براي تعداد قطارهاي کرمانشاه و ملاير به مشهد مقدس تمهيدات خوبي انديشيده شده و اين قطارها يک روز درميان اين مسافت را طي می کنند.


رسولي در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه مجموعه مديران و کارکنان راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران خودشان را خادم مردم و به‌ويژه زائران امام رضا(ع) و حضرت اباعبدالله الحسين(ع) مي‌دانند، گفت: در ايام اربعين جابجايي بخشي از زائران کربلاي معلي را مجموعه راه‌آهن برعهده دارد و امسال نيز تلاش داريم به لحاظ کميت و کيفيت خدمات را بهبود ببخشيم.


وی تصريح کرد: با تلاش‌هايي که صورت گرفته به ‌زودي و در روزهاي آینده ميزبان خيل عظيم زائران حضرت اباعبدالله الحسين(ع) براي حضور در کربلا در اين مسير هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار