فرماندار خرمشهر خبر داد:
فرماندار ویژه خرمشهر با اشاره به روند آماده‌سازی زیرساخت‌ها در مرز شلمچه برای مراسم اربعین حسینی، از پیش‌بینی افزایش صددرصدی تردد زائران اربعین از این مرز خبر داد.
کد خبر: ۷۷۹۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۹ 14 September 2019

کورش مودت با اشاره به زیرساخت‌ها مرز شلمچه و افزایش 30 درصدی ظرفیت پارکینگ این مرز اظهار کرد: در حال حاضر اقدامات جهت توسعه 30 هکتار پارکینگ در حال انجام است و در این زمینه برای تامین ماشین‌آلات، از استان‌های بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد، هرمزگان و فارس که معین خرمشهر تعیین شده‌اند کمک گرفته شده است.

وی افزود: همچنین 12 گیت تردد اتباع خارجه در حال احداث است تا در مراسم اربعین امسال مورد استفاده قرار بگیرند. در مجموع امسال 36 گیت ورود و خروج زائران به صورت شبانه‌روزی در مرز شلمچه فعال خواهند بود.

فرماندار ویژه خرمشهر تصریح کرد: تمهیدات لازم برای تامین برق موکب‌ها در مسیر گذرگاه مرزی شلمچه پیش‌بینی شده است. در بحث تامین آب مواکب از سال گذشته مشکلاتی وجود داشت که در این زمینه با مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان هماهنگی‌های لازم انجام شده است. همچنین با استان‌های معین هماهنگی انجام شده تا نسبت به تامین تانکر و مخازن آب همکاری کنند. طبیعی است به دلیل افزایش جمعیت و استفاده زیاد از آب، مشکلاتی در بحث آب پیش بیاید که هماهنگی‌ها جهت رفع مشکلات انجام شده است.

مودت عنوان کرد: سال گذشته 700 هزار زائر اربعین از مرز شلمچه تردد کردند که با توجه به رایگان شدن روادید سفر بین کشورهای ایران و عراق، پیش‌بینی می‌شود امسال شاهد افزایش صددرصدی و تردد یک تا دو میلیون زائر اربعین از مرز شلمچه باشیم.

منبع: ایسنا
برچسب ها: اربعین98 ، مرز شلمچه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار