کد خبر: ۷۷۹۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶ 14 September 2019
محمد اهلی در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: توسعه شهرک‌های صنعتی غیردولتی یکی از سیاست‌های اصلی ماست به طوری که آرتاپلاست با 13 واحد تولیدی به بهره‌‌برداری رسیده و شهرک غیردولتی شیرآلات قهرمان نیز در حال توسعه واحدها و مجموعه‌های متعدد تولیدی است.

وی به سیاست استاندار اردبیل در رفع نواقصات شهرک‌های غیردولتی اشاره و خاطرنشان کرد: ما در سال رونق تولید اگر می‌خواهیم به معنای واقعی موفق عمل کنیم، ضرورت دارد این شهرک‌ها را با واحدهای متنوع و تثبیت اشتغال توسعه داده و آنها را مورد حمایت قرار دهیم.
 
10 ناحیه صنعتی روستایی راه‌اندازی می‌شود
 
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از صدور 8 پروانه تاسیس شهرک غیردولتی در استان نظیر شیرین‌ عسل، صنایع چوب، کشت و صنعت مغان و ... خبر داد و گفت: با انجام مطالعات اولیه و مرحله امکان سنجی اخذ استعلامات چهاردهگانه برای صدور مجوز نهایی در مرحله انجام است و امیدواریم در کنار این توسعه شهرک‌های غیردولتی 10 ناحیه صنعتی جدید روستایی نیز راه‌اندازی شود.

اهلی یکی از مشکلات این واحدهای تولیدی را کمبود منابع آب به دلیل ممنوعیت بهره‌برداری از سفره‌های زیرزمینی در دشت اردبیل اعلام و تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با پیگیری استاندار اردبیل سهمیه ویژه صنعت را از دشت اردبیل اخذ کنیم.

وی مزایای راه‌اندازی این شهرک‌ها را معافیت 7 تا 13 ساله از کلیه تعرفه‌های مالیاتی و بیمه‌ای اعلام کرد و افزود: بیشترین تاکید ما بر توسعه و تقویت خوشه‌های صنعتی است به طوری که ما در استان اردبیل تاکنون سه خوشه فعال صنعتی داریم و 12 خوشه نیز به عنوان زنجیره‌های تولید در مرحله مطالعه است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل همچنین به مشکلات واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: در بررسی از 355 طرح مستقر در شهرک‌های صنعتی به این نتیجه رسیدیم که 63 درصد پروژه‌ها و واحدهای تولیدی فعال و 37 درصد نیز در مرحله رکود و توقف اجرایی هستند.
 
اهلی بیان کرد: 19 مورد از این واحدهای تولیدی در تملک بانک‌ها، 40 مورد مشکلات حقوقی و 8 واحد نیز دارای مشکلات اداری هستند و در سال رونق تولید 59 واحد نیز منتظر بهره‌مندی از تسهیلات بانکی می‌باشند.

وی یکی از مشکلات عمده واحدهای تولیدی استان را عدم تفکیک بین مالکیت و مدیریت اعلام کرد و گفت: برای اولین بار در تاریخ استان اردبیل با حضور مدیران عامل بانک‌های کشور مقرر شد 60 طرح صنعتی در استان اردبیل از خط اعتباری ویژه بهره‌مند شوند تا در سال رونق تولید امکان افزایش تولید و تثبیت اشتغال آنها فراهم آید.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با اشاره به تامین زیرساخت‌های موردنیاز در شهرک‌ها و بهره‌گیری از مدل‌های مختلف در حمایت از صنایع کوچک و متوسط به ویژه تقویت شبکه‌های زنجیره‌ای و خوشه‌های صنعتی اظهار کرد: راه‌اندازی پنج تور صنعتی و همچنین فعال کردن 29 مرکز مشاوره حمایت از صنایع در استان اردبیل از اقداماتی است که می‌تواند در سالجاری به تقویت تولید کمک کند.


انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار