رئیس ستاد عتبات عالیات خوزستان خبر داد:
رئیس ستاد عتبات عالیات خوزستان از خدمات‌رسانی 1500 موکب به زائرین اربعین امسال خبر داد.
کد خبر: ۷۸۰۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹ 16 September 2019

حجت‌الاسلام سیدمحمود موسوی اظهار کرد: امسال یک هزار و 500 موکب مردمی خوزستانی به زائرین اربعین خدمت‌رسانی می‌کنند که 300 موکب از این تعداد در مرز چذابه، 400 موکب در مرز شلمچه، 60 موکب در عراق و مابقی در چهار ورودی استان خوزستان فعال خواهند بود.

وی با اشاره به ثبت موکب‌ها از طریق ثبت‌نام مواکب در سامانه Mokeb.org افزود: مواکب‌ از سال‌های گذشته، پروانه موقت سالانه دریافت می‌کردند اما امسال مواکب برای دریافت پروانه دائم باید در این سامانه ثبت‌نام کنند که تاکنون بیش از یک هزار و 70 موکب در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند و روزانه بر این تعداد افزوده می‌شود.

موسوی با بیان اینکه افراد می‌توانند با کد ملی، موکب خود را ثبت کنند، ادامه داد: همه‌ مردم استان بدون محدودیت و گزینش و با مراجعه به سامانه و ثبت‌نام می‌توانند موکب‌دار باشند و موکب‌داری، صددرصد مردمی است.

رئیس ستاد عتبات عالیات خوزستان گفت: امسال ۶۰ موکب از استان خوزستان در کشور عراق و در شهرهای العماره، نجف، کاظمین، کربلا و مسیر نجف تا کربلا مستقر می‌شوند و ظرفیت اسکان روزانه ۱۰۰ هزار نفر و توزیع ۳۵۰ هزار پرس غذا را دارند.

وی ادامه داد: همچنین از سوی مواکب خوزستان، روزانه در مرز شلمچه ۱۰۰ هزار نفر اسکان می‌یابند و ۲۰۰ هزار پرس غذا توزیع می‌شود. در مرز چذابه نیز روزانه اسکان ۸۰ هزار نفر و توزیع ۱۸۰ هزار پرس غذا انجام خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار