نایب رییس شورای شهر اهواز درخصوص طرح سوال یک عضو شورای شهر اهواز از شهردار گفت: طرح سوال از شهردار حق قانونی اعضای شورای‌ شهر است و شهردار باید در موعد قانونی به آن پاسخ دهد.
کد خبر: ۷۸۰۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴ 16 September 2019

مهران باباپور بیان کرد: شهردار زمانی در انجام وظایف قانونی خود موفق است که هم بر انجام امور مدیریت شهری نظارت کند و هم بر نحوه اقدامات وی توسط شورای شهر نظارت شود.

وی افزود: طرح سوال آقای حیدری عضو شورای شهر از شهردار پیرامون ساماندهی وضعیت ورودی های شهر، سگ های بدون صاحب و ثبات مدیریت شهری بوده است.

نایب رییس شورای شهر اهواز بیان کرد: طرح سوال، تذکر و استیضاح حق اعضای شورای شهر است اما اگر شهرداری به وظایف خود درست عمل کرده باشد به یقین قادر به دفاع خواهد بود، اگر اعضای شورای شهر نیز به این نتیجه برسند که پاسخ  شهردار به سوالات قانع کننده بوده است از وی حمایت می کنند.

 باباپور در پاسخ به احتمال  ورود دادستانی به هزینه های انجام شده  در مراسم شب های بین الحرمین اهواز در دهه محرم گفت: اگرچه در جریان ورود داستان به این مساله نیستم اما دادستان به عنوان مدعی العموم به هرجا که احتمال حیف و میل بیت المال و یا نقض مقررات می رود می تواند ورود کند.

وی افزود: اگر دادستان اهواز به این جمع بندی رسیده که مسائلی خلاف قانون در برگزاری مراسم شب های بین الحرمین اهواز صورت گرفته حتما ورود می کند، نظارت بر عملکرد شورای شهر و شهرداری سبب بهبود امور می شود.

گفتنی است یک عضو شورای شهر اهواز با ادعای تخلف از بودجه مصوب و قانونی شهرداری برای برگزاری مراسم بین الحرمین، خواستار شفاف سازی شده بود.

نایب رییس شورای شهر در بخشی در پاسخ به این پرسش که باتوجه به گره های ترافیکی هسته مرکزی شهر و وجود تعداد زیادی پروژه ناتمام کلنگ زنی تقاطع مهرشهر- کیانشهر توسط شهرداری چه ضرورتی دارد گفت: سیل اخیر در اهواز نشان داد که ایجاد مسیرهای جایگزین و رفع گره های ترافیکی در خیابان شهید چمران و جاده ساحلی اهواز یک ضرورت است.

وی ادامه داد: اهواز یک شهر حادثه خیز و صنعتی است از این رو لازم است مسیرهای جایگزین در شهر توسعه یابد، اما معتقد هستم باید به جای افتتاح پروژه های خودرو محور به سمت جایگزین کردن روش های شهروند محور باید گام برداریم.

قرار است زیرگذر ۱۸ متری مهرشهر- کیانشهر به طول ۳۹۰ و عرض ۱۷ متر با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال در مدت یکسال و نیم ساخته شود، برخی از صاحبنظران حوزه مدیریت شهری معتقدند باتوجه به مشکلات مالی پروژه های عمرانی مرکز شهر کلنگ زنی چنین پروژه ای اولویت دار نبوده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار