فرنگی‌کار خوزستانی وزن ۱۳۰ کیلوگرم ایران در نخستین مبارزه خود در مسابقات قهرمانی جهان به برتری رسید.
کد خبر: ۷۸۰۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰ 16 September 2019

در جریان رقابت‌های کشتی فرنگی جهان که در قزاقستان در حال برگزاری است، ا امیر قاسمی منجزی نماینده سنگین وزن ایران و دارنده مدال‌های طلای آسیا در سومین مبارزه برابر حریف ازبک ۳ بر یک به برتری رسید و ضمن راهیابی به نیمه نهایی موفق به کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ شد. قاسمی منجزی در سال ۲۰۱۶ هم سهمیه المپیک گرفت اما ملی پوش ایران در المپیک ریو نبود.

منجزی پیش از این در دور نخست ۳ بر یک مقابل دیوید از جمهوری چک به برتری رسید و در دومین مبارزه نیز برابر سرگئی سیمینوف قهرمان ۲۰۱۸ جهان و دارنده مدال برنز المپیک از روسیه به روی تشک رفت و در پایان در حالیکه ۴ بر صفر از حریف عنوان‌دار خود عقب بود در سه دقیقه دوم با حمله‌های مداوم حریف خود را از نفس انداخت و در نهایت به برتری ۶ بر ۴ رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. او در این مرحله حریفی از ازبکستان را شکست داد و به نیمه نهایی رسید.

منجزی در دیدار نیمه نهایی به مصاف اسکار پینو هندز از کوبا رفت و در پایان با نتیجه ۶ بر۲ شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.

همچنین حامد تاب امروز در گروه بازنده‌های وزن ۶۷ کیلوگرم برابر میهای میهوت از رومانی شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. او نتوانست به سهمیه المپیک برسد.

روز گذشته نیز رامین طاهری در وزن ۸۷ کیلوگرم حذف شد و به سهمیه المپیک دست پیدا نکرد.

همچنین پیش از این، کاویانی نژاد و ناصرپور دیگر فرنگی کاران خوزستانی حاضر در این رقابت ها با قبول شکست برابر رقبای خود از دور مسابقات کنار رفته بودند.

روز گذشته نیز عبدولی به نشان برنز این رقابت ها دست پیدا کرد و تاکنون اولین مدال آور کاروان ایران است.

به شش نفر برتر شش وزن المپیکی، سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو تعلق خواهد گرفت.

منبع: ایسنا
برچسب ها: هواشناسی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار