عضو شورای شهر اهواز با اشاره به طرح سوال از شهردار و گمانه‌های استیضاح در آینده، گفت: نتیجه این موضوع به موارد زیادی از جمله پاسخ‌های شهردار به این سوالات بستگی دارد.
کد خبر: ۷۸۰۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸ 16 September 2019

محمدجعفر فلسفی در خصوص طرح سوال از شهردار اهواز اظهار کرد: هر کدام از اعضای شورای شهر حق دارند که اگر مشکلاتی مشاهده کنند، در خصوص این مشکلات تذکر شفاهی یا کتبی به شهردار ارائه کنند. طبق قانون، چنانچه به تذکرات شورا از سوی شهردار ترتیب اثر داده نشود، در مرحله بعد بحث طرح سوال از شهردار مطرح می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه اخیرا به تذکرات ارائه شده به شهردار ترتیب اثر داده نشد، بحث طرح شوال از شهردار از سوی یکی از اعضای شورا مطرح شد.

عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه تذکرات ارائه شده مربوط به حدود 45 روز پیش بوده است، بیان کرد: یکی از سوالات مطرح شده از شهردار، در خصوص بحث سگ‌های بلاصاحب بوده است زیرا مردم مراجعات زیادی در این زمینه دارند. همچنین سامان‌دهی وانت‌بارهای دوره‌گرد در سطح شهر یکی دیگر از مواردی است که شهردار تاکنون نتوانسته ساماندهی و مدیریت کند.

فلسفی با انتقاد از شیوه انتصابات و تغییرات مدیریتی شهردار اهواز تصریح کرد: موضوع دیگر طرح سوال در رابطه با ثبات مدیریتی و چنین مباحثی است. به طور مثال درآمدهای منطقه 4 شهرداری اهواز در پنج ماه نخست 100 درصد و درآمدهای منطقه 6، 96 درصد محقق شده است اما مدیران این دو منطقه با وجود عملکرد مطلوب، توسط آقای شاعری تغییر کرده‌اند در حالی که باید تغییرات مدیران با احتیاط و استدلال قوی انجام شود.

عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه در دوره گذشته خود من نیز تذکراتی به صورت مکتوب به شهردار داشتم، تصریح کرد: مشکلات در اهواز بسیار زیاد است اما سعی می‌شود کار مرحله به مرحله پیش برود تا شائبه حقد ایجاد نشود. من فعلا طرح سوال نکرده‌ام اما مطمئنا دهها مورد سوال در زمینه کار شهردار وجود دارد.

وی بیان کرد: پس از طرح سوال اگر سوال‌کننده که یکی از اعضای شورا است، قانع نشود در مرحله بعد یک‌سوم اعضا می‌توانند درخواست استیضاح شهردار را داشته باشند.

فلسفی تصریح کرد: در این بازه زمانی بحث‌هایی مطرح می‌شود و کسانی تلاش می‌کنند که عضو شورا از طرح سوال خود بگذرد و این موضوع باعث میشود که دیگر اعضای شورا هم نتوانند نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشند.

عضو شورای شهر اهواز در پاسخ به اینکه آیا طرح سوال به معنای استیضاح شهردار در آینده خواهد بود، گفت: نتیجه این موضوع به موارد زیادی از جمله پاسخ‌های شهردار به این سوالات بستگی دارد.

وی تصریح کرد: در این چند روز به منتقدین شهردار هجمه زیادی وارد شده و حتی در یکی از کانال‌های خبررسانی اتهام ضدانقلاب بودن به این افراد زده شده است در حالی که اگر شهردار استیضاح هم شود چرا باید این رفتارها انجام شود؟ اینکه فضا به این سمت برود، کار خطرناکی است و اینکه برای یک سوال از شهردار به افراد انگ ضدانقلاب بودن زده شود یا به مساله جنبه امنیتی داده شود، درست نیست.

فلسفی با اشاره به اینکه برخی مطرح می‌کنند شهردار اهواز بیشتر شوی تبلیغاتی به راه انداخته تا اینکه کار کند، بیان کرد: از اول مشخص بود که شهردار اهواز یک فرد فرهنگی است و تبلیغات، ویژگی مثبتی برای وی قلمداد می‌شد و عدم تبلیغات هم برای شهردار پیشین یک نقطه ضعف بود. آقای کتانباف در دوره قبل زمانی که پروژه پل ولایت افتتاح شد، حتی یک بنر در سطح شهر نصب نکرد. با این وجود، درست است که تبلیغات برای فعالیت‌هایی که انجام می شود لازم است اما چیزی را بیش از حد بزرگ کردن آثار منفی نیز برجای می‌گذارد و باعث بی‌اعتمادی مردم می‌شود. نباید احساس شود کارهای انجام نشده از اکنون به عنوان کار انجام شده القا می‌شوند.

وی افزود: برای مثال بحث راه‌اندازی سایت زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب از اسفندماه سال گذشته مطرح شده بود که در همان دوره مدیریت قبلی به صورت آزمایشی افتتاح شده بود. در تبلیغات عنوان می‌کنند که بزرگترین سایت زنده‌گیری سگ‌ها در جنوب غرب کشور افتتاح شده در حالی که حتی اگر این سایت بزرگترین سایت جنوب غرب کشور باشد نیز کارهای مربوط به آن در دوره قبل انجام شده بود و در نهایت در این دوره تقویت شده است. علاوه بر این اگر این سایت همان‌گونه که گفته می‌شود بزرگترین سایت جنوب غرب کشور باشد، انتظار مردم بالا می‌رود و انتظار دارند در مدت کوتاهی مشکل حل شود در حالی که کار را بزرگ می‌کنند و خودشان در آن می‌مانند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار