مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی:
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی گفت: ۳۰ درصد از مدارس استان نیازمند بازسازی و مقاوم‌سازی هستند که برای این امر نیازمند اعتباری ۵ هزار میلیارد تومانی هستیم.
کد خبر: ۷۸۰۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸ 17 September 2019

به گزارش تابناک رضوی، جاسم حسین‌پور در این خصوص اظهار کرد: یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در استان خراسان رضوی، در ۴۴ هزار کلاس درس در ۴۸ منطقه آموزش و پرورش استان تحصیل می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه سالانه در بحث نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تلاش می‌شود، افزود: در سال تحصیلی جدید تمامی تجهیزات نوین و استاندارد شده‌اند، بخاری‌های نفتی جمع‌آوری و بخاری‌های گازی جایگزین شده‌اند.

 

حسین‌پور با اشاره به رشد صعودی کمک خیران، تصریح کرد: امسال با وجود مشکلات اقتصادی اما کمک خیران همچنان به مدارس رشد چشم‌گیری داشته است. برخی از پروژه‌ها در اول مهر ماه امسال با حضور وزیر آموزش و پرورش به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی با بیان اینکه به‌ازای هر دانش‌آموز۲/۴ متر مربع فضای آموزشی، ورزشی و اقامتی داریم، گفت: در سال تحصیلی ۹۹-۹۸، ۵۵ درصد اعتبارات از محل کمک خیران و ۴۵ درصد از محل بودجه دولت است.

 

وی با بیان اینکه اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی به عنوان استان معین برای گلستان انتخاب شده بود، ابراز کرد: اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی وظیفه تعمیر، تجهیز و بازسازی کانکس‌های‌ آموزشی را در آق‌قلا به عهده داشت، همچنین در جریان سیل نوروزی امسال با کمک خیران سه مدرسه آسیب‌دیده، تخریب و بازسازی شد.

 

حسین‌پور با تأکید بر اینکه همه ساله کمکی بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان در جشنواره خیران مدرسه‌ساز جمع‌آوری می‌شود، عنوان کرد: امسال نیز با وجود همه مشکلات پیش‌بینی جمع‌آوری حداقلی ۹۰ درصد این مبلغ را داریم.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی با بیان اینکه در استان ۳۰ درصد مدارس نیازمند بازسازی و مقاوم‌سازی هستند، گفت: برای این امر نیازمند اعتباری پنج هزار میلیارد تومانی هستیم و امیدواریم با کمک مردم و خیرین این مهم امکان پذیر شود.

 

وی در رابطه با مدارس حاشیه ‌شهر مشهد، بیان کرد: ۱۴۰ هزار دانش‌آموز در مناطق حاشیه شهر مشهد در ۹۸۰ کلاس درس، سال تحصیلی خود را آغاز خواهند کرد، متوسط هر کلاس درس ۲۵ دانش‌آموز بوده که این عدد در هر کلاس مدارس حاشیه‌شهر ۴۰ نفر است لذا این مناطق نیازمند توجه بیشتری هستند.

 

حسین‌پور با تأکید بر اینکه تعداد ۳۷۰۰ خیر در خراسان رضوی جذب شده‌اند که در ساخت ۴۸۰۰ مدرسه مشارکت داشته‌اند، ادامه داد: از مجموع خیران استان ۴۰۰ نفر از آن‌ها مستمر بوده‌اند و بیش از یک مدرسه ساخته‌اند.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۷ میلیارد تومان هزینه تجهیز مدارس شده است، گفت: امسال نیز با توجه به گرانی‌ها این رقم به ۳۴ میلیارد تومانی رسیده است. با آغاز سال تحصیلی ۹۹-۹۸، ۲۹۳ پروژه آموزشی جدید با زیربنای ۱۶۵ هزار متر مربع و هزار و ۲۰۴ کلاس درس در خراسان رضوی با هزینه ۲۵۰ میلیارد تومانی افتتاح می‌شود.

 

وی افزود: در سطح استان و به‌ویژه مشهد با وجود افزایش بیش از ۵۰ هزار نفری دانش‌آموزان، با کمبود زمین جهت ساخت فضای آموزشی مواجه هستیم که امیدواریم با کمک مردم و مسئولان این کمبود تا سال آینده جبران شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار